//
کدخبر: ۴۰۱۲۸۸ //
آشپزی | دسر | دسر آلبالو

فصل تابستونه و آلبالو! | دسسر البالو رو یاد بگیر و درستش کن!

آلبالو یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستونیه که با طعم ترش و خاصش طرفدارهای زیادی داره. با این میوه ی خوشمزه و پر طرفدار دسرهای زیادی میشه درست کرد.

فصل تابستونه و آلبالو! | دسسر البالو رو یاد بگیر و درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

چیز کیک آلبالو یکی از خوشمزه ترین دسرهاییه که با آلبالو درست میشه. چیز کیک آلبالو انواع مختلف داره و به روش های متفاوتی درست میشه. در اغلب دستورها روی چیز کیک رو با ژله ی آلبالویی یا خود آلبالو می پوشونن و تزیین میکنن. ترکیب طعم ترش آلبالو در کنار پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای طعمی فوق العاده به چیز کیک میده که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما اون رو امتحان کنید. یه دسر خوشمزه ی دیگه با آلبالو، کیک آلبالوی ساده اس که به روشی خاص اما آسون درست میشه. کیک آلبالو یه انتخاب فوق العاده برای روزهای گرم تابستونه، مخصوصا برای کسایی که آلبالو دوست دارن.

امروز می خوایم به لیست انواع دسر آلبالویی یه دسر جدید اضافه کنیم. تنوع دسر آلبالو آنقدر زیاده که نمی شه یه دسر مشخص رو به عنوان دسر آلبالو معرفی کرد. ما از بین اون ها دو نوع از خاص ترین و پر طرفدارترین اون ها رو انتخاب کردیم تا هر کدوم رو دوست داشتید انتخاب کنید. این دو دسر آلبالو اصلا شبیه به کیک و چیز کیک نیستن. دسر آلبالویی اول، یه دسر چند لایه ی بیسکویتیه که با شربت آلبالو و بیسکویت پتی بور درست میشه. دسر آلبالوی دومی هم بافتی شبیه به ژله داره و به صورت قالبی درست میشه. از اون جایی که هر دو دسر با شربت آلبالو درست میشن، لازمه که طرز تهیه شربت آلبالوی خونگی رو هم یاد بگیرید تا بتونید این دسرهای خوشمزه رو به بهترین شکل درست کنید. البته اگر فرصت درست کردن آلبالوی خونگی رو ندارید، می تونید از شربت آلبالوی صنعتی آماده هم استفاده کنید. حالا که فصل تابستونه، فرصت خوبیه که این دسرهای آلبالویی رو برای میان وعده، عصرانه و یا دسر درست کنید و از طعم بی نظیر آلبالو لذت ببرید. تزیین دسر آلبالویی با آلبالو هم فراموش نشه!

دسر-بیسکویتی-با-آلبالو

مواد لازم برای دسر آلبالو برای 4 نفر

شربت آلبالو 1/2 پیمانه

آب 2 پیمانه

شکر 4 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری

آرد 2 قاشق غذاخوری

بیسکویت پتی بور ساده 1 بسته

بیسکویت پتی بور شکلاتی 1 بسته

 طرز تهیه دسر آلبالویی چند لایه

۱- ابتدا آرد و نشاسته و شکر را در قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط کردن این مواد با هم باعث می شود در ادامه نشاسته و آرد گلوله نشوند.

۲- آب و شربت آلبالو را به مخلوط اضافه کنید و همه ی مواد را با هم هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

۳- بعد از آن که همه ی مواد در آب حل شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مرتب روی شعله ی ملایم هم بزنید تا زمانی که به غلظت مورد نظر برسد (شبیه به فرنی).

۴- وقتی مواد غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. اگر مواد یکدست نبود، می توانید از همزن دستی استفاده کنید.

۵- یک لایه بیسکویت پتی بور را در ظرف مورد نظر خود (پیرکس مستطیلی) بچینید. سپس یک لایه از مواد آلبالویی را روی آن بریزید. مواد را با استفاده از لیسک روی تمام سطح بیسکویت ها پخش و صاف کنید.

۶- مجددا روی مواد آلبالویی یک لایه بیسکویت کاکائویی بچینید. روی بیسکویت ها را با یک لایه ی دیگر از مواد آلبالویی به طور یکنواخت بپوشانید.

۷- این کار را تا ۵ لایه ادامه دهید. لایه ی آخر دسر آلبالو را با مواد آلبالویی بپوشانید و روی آن را کاملا صاف کنید.

۸- ظرف دسر را به مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و آماده شود.

۹- ظرف دسر را از یخچال خارج کرده و آن را به شکل مربع های کوچک برش بزنید. روی دسر آلبالو را به دلخواه (با آلبالو) تزیین و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان