//
کدخبر: ۴۲۱۷۰۱ //
آشپزی | صبحانه

صبحانه لذیذ به روش ترکی | آموزش منمن!

در ادامه با آموزش منمن این غذای خوشمزه همراه ما باشید.

صبحانه لذیذ به روش ترکی | آموزش  منمن!
به گزارش فرتاک نیوز،

صبحانه یکی از وعده های غذایی به حساب می آید و در سراسر دنیا برای ترغیب افراد به خوردن صبحانه، غذاهای خوشمزه با ظاهر زیبا تهیه می شوند. منمن یکی از این غذاها است. 

مواد اولیه برای تهیه منمن

تخم مرغ : 5 عدد

گوجه فرنگی : 6 عدد

فلفل سبز : 4 عدد

پیاز : 1عدد بزرگ

پونه خشک : 1 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

پاپریکا و فلفل قرمز : به مقدار کافی

زردچوبه و روغن : به مقدار کافی

آموزش مراحل تهیه املت منمن

مرحله اول

برای تهیه منمن این املت خوش مزه ترکیه ای ابتدا پیاز را شسته و پوست بگیرید. سپس آن را نگینی یا خلالی خرد کنید. یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت ملایم اجاق قرار داده و به مقدار لازم روغن به آن اضافه کنید.

زمانی که روغن داغ شد، پیاز ها را به ماهیتابه اضافه کنیدو اجاه دهید تا کمی سبک و شیشه ای شوند. در این فاصله فلفل ها را به صورت نگینی خورد کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز ها شیشه ای شدند، فلفل نگینی را به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه همراه پیاز تفت خورده و نرم شود. پس از نرم شدن فلفل ها، ادویه ها ( نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز و زردچوبه) را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد با هم به صورت یکدست ترکیب شوند.

مرحله سوم

گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس با رنده ریز رنده کنید و به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید. مواد را با هم مخلوط و صبر کنید تا آب گوجه فرنگی کشیده شود. زمانی که گوجه فرنگی شروع به روغن انداختن کرد، در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله چهارم

تخم مرغ ها را  درون ظرف جداگانه بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود. تخم مرغ زده شده را به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید. کمی صبر کنید تا تخم مرغ کامل بپزد.

مرحله پنجم

پس از پختن کامل تخم مرغ، پونه خشک را روی آن بریزید و درون ظرف مناسب سرو کنید. منمن را می توانید به همراه نان تازه میل نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان