//
کدخبر: ۴۰۰۱۷۰ //
آشپزی | خوراک بامیه

طرز تهیه خوراک بامیه | خوراک خوشمزه

بامیه یکی از پر خاصیت ترین گیاه هاست که به دلیل طعم بی نظیری که داره در بسیاری از غذاها از اون استفاده میشه.بامیه یکی از پر خاصیت ترین گیاه هاست که به دلیل طعم بی نظیری که داره در بسیاری از غذاها از اون استفاده میشه.

طرز تهیه خوراک بامیه | خوراک خوشمزه
به گزارش فرتاک نیوز،

بامیه یکی از پر خاصیت ترین گیاه هاست که به دلیل طعم بی نظیری که داره در بسیاری از غذاها از اون استفاده میشه. خورش بامیه یکی از محبوب ترین غذاهاییه که میشه با بامیه درست کرد. این غذای خوشمزه رو میشه هم با گوشت و هم با مرغ تهیه کرد. خورش بامیه بادمجان هم یکی دیگه از غذاهای فوق العاده لذیذه که یکی از مواد اصلی اون، بامیه اس.بامیه یکی از پر خاصیت ترین گیاه هاست که به دلیل طعم بی نظیری که داره در بسیاری از غذاها از اون استفاده میشه. خوراک بامیه یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ایه که می تونید با بامیه درست کنید.در این قسمت مهمترین عواملی رو که برای پخت خوراک بامیه به بهترین شکل بهتون کمک می کنه، بهتون می گیم.

مواد لازم برای خوراک بامیه برای 4 نفر

بامیه 400 گرم

قارچ 200 گرم

گوجه‌فرنگی 300 گرم (4 عدد)

پیاز 2 عدد

آب 1 پیمانه

روغن 2 قاشق‌غذاخوری

رب 2 قاشق ‌غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق‌چایخوری

ادویه‌بندری 2 قاشق‌چایخوری (زنجبیل‌خشک، دارچین، فلفل‌قرمز، جوزهندی، زیره‌سیاه، فلفل‌سیاه، هل‌سبز، پاپریکا، تخم‌گشنیز، میخک، زردچوبه)

خوراک بامیه بدون گوشت

۱- بامیه ها را خرد کنید (به شکل حلقه حلقه). داخل تابه کمی روغن (۲ قاشق) بریزید و بامیه های خرد شده را به آن اضافه کنید. آن ها را خوب تفت دهید و از تابه خارج کنید.

۲- پیاز را به شکل نگینی (ترجیحا درشت) خرد کنید و داخل تابه بریزید. بعد از آن که پیاز کمی نرم شد، به آن زردچوبه و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. همه ی مواد را با هم تفت دهید.

۳- بعد از آن که رب گوجه فرنگی کمی در روغن سرخ شد، قارچ و گوجه فرنگی خرد شده را به آن اضافه کنید.

۴- بامیه هایی را که از قبل تفت داده بودید به سایر مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.

۵- با ادویه ی بندری و نمک خوراک بامیه را طعم دار کنید. کمی آب به مواد اضافه کنید و درب تابه را بگذارید تا خوراک بامیه به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

۶- خوراک بامیه را می توانید با برنج و یا نان نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۱۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان