//
کدخبر: ۳۹۰۱۵۴ //

غذایی فوق العاده خوش عطر و با طعمی بی نظیر | آموزش پخت کته سبزی پلو با مرغ

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی که می توانید در مهمانی های خود سرو کنید، کته سبزی پلو با مرغ است. این غذا از ترکیبی از برنج، سبزیجات، ادویه ها و مرغ تهیه می شود و می تواند یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمانان باشد.

غذایی فوق العاده خوش عطر و با طعمی بی نظیر | آموزش پخت کته سبزی پلو با مرغ
به گزارش فرتاک نیوز،

سبزی هایی که برای پخت سبزی پلو کته با مرغ استفاده می شود، شامل جعفری، گشنیز، شوید، مقدار کمی شنبلیله، چند حبه سیر و در صورت تمایل تره می باشد.

مواد لازم :

مرغ 5 تکه

برنج 3 پیمانه

روغن به مقدار لازم

سبزی پلویی(خرد شده) 200 گرم

پیاز 1 عدد متوسط

رب 1/5قاشق غذاخوری

فلفل و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

کره به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

داخل قابلمه کمی روغن ریخته و مرغ ها را میریزیم، بعد از کمی تفت دادن ، پیاز خرد شده را اضافه کرده و نمک، فلفل و زردچوبه و آب را اضافه می کنیم و اجازه میدهیم بپزد.

سبزی را با برنجی که از قبل با نمک خیس شده ترکیب می کنیم و با مقدار کمی آب روی شعله با حرارت متوسط قرار میدهیم.

بعد از اینکه آب برنج کشیده شد به آن به مقدار کمی روغن اضافه کرده و دم کنی روی آن قرار داده و روی حرارت کم قرار می دهیم تا دم بکشد.

کمی قبل از برداشتن غذا از روی گاز، کره را روی برنج قرار داده و 2 دقیقه بعد، سبزی پلو را از روی حرارت بردارید.

وقتی مقداری از آب مرغ کم شد، رب را اضافه کرده و روی حرارت کم قرار می دهیم و تا زمانی که آب مرغ به صورت سس در آمد آن را از روی شعله بر نمیداریم. وقتی به شکل سس شد آماده ی سرو در کنار سبزی پلو کته می باشد.

اگر میخواهید ته دیگ زیباتری داشته باشید، وقتی آب برنج کشیده شد در قابلمه ی دیگر مقداری روغن ریخته و نان یا سیب زمینی های ورقه شده به قطر 5 میلیمتر را کف قابلمه قرار دهید، سپس سبزی پلو را روی آن بریزید.

برای پخت سبزی پلو کته با مرغ میتوانید مرغ را فقط با آب و نمک و کمی فلفل سیاه پخته و تکه های مرغ پخته شده را بعد از کشیده شدن آب سبزی پلو به پلو اضافه کرده و سپس دم بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۱۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان