//
کدخبر: ۳۸۸۷۵۹ //
چپلی کباب | طرز تهیه چپلی کباب

طرز تهیه چپلی کباب به روش افغانستانی/خوشمزه و سنتی!

چپلی کباب از غذاهای محبوب خاورمیانه است که در افغانستان، پاکستان و هند با دستورهای تقریبا مشابهی درست می شود.

طرز تهیه چپلی کباب به روش افغانستانی/خوشمزه و سنتی!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چپلی کباب در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه چپلی کباب

طرز تهیه چپلی کباب

مرحله اول

برای تهیه چپلی کباب خوشمزه در ابتدای کار گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم. در ادامه پیاز را پوست گرفته و پس از رنده کردن به گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس آب اضافی شان را با دست می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله گشنیز را پس از شستشو، به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه پیاز و گوجه فرنگی آب گرفته درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه حبه های سیر را رنده می کنیم و به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه تخم مرغ، آرد نخودچی، پودر زنجبیل، پودر زیره، پودر تخم گشنیز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و با دست مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست و منسجم شوند.

مرحله چهارم

اگر مایه کباب خیلی شل بود، کمی آرد نخودچی اضافه کرده و ترکیب می کنیم تا منسجم شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و حدودا نصف فنجان روغن مخصوص سرخ کردنی به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، به اندازه یک گردوی بزرگ از مواد بر می داریم و به صورت گرد در دستانمان شکل می دهیم، سپس آنرا با کف دست به طور کامل تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله ششم

پس از اینکه لبه های کباب قهوه ای کم رنگ شد، آنرا به آرامی بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. تمام مایه کباب را به همین صورت شکل داده و درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه هر دو سمت کباب ها سرخ شد، آنها را از تابه خارج کرده و روغن اضافی شان را با دستمال می گیریم. در نهایت کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان