//
کدخبر: ۱۴۵۱۰۰ //

دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد/ وزش باد شدید

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید با خروج سامانه بارشی از استان خبر داد و گفت: هوای استان بوشهر هفته آینده به طور محسوسی سردتر می‌شود.

دمای هوا در استان بوشهر کاهش می‌یابد/ وزش باد شدید
به گزارش فرتاک نیوز،

پیام مساعدی اظهار داشت: با توجه به نقشه های پیش یابی جوی و دریایی استان، از روز شنبه هفته آینده همزمان با خروج سامانه بارشی یک توده هوای پرفشار و نسبتا سرد بر جو استان حاکم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی ورود این توده هوا انتظار می‌رود به تدریج  وزش جریانات نسبتا شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس آغاز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با شدت بیشتری ادامه یابد.

مساعدی افزود: بر این اساس از عصر روز شنبه تا عصر روز دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس کاملا مواج و متلاطم و شرایط برای ترددهای دریایی نامساعد است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می رود دمای هوا طی این مدت به طور محسوسی کاهش یابد.

وی بیان کرد: برای ساعات آینده جهت وزش باد غالبا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه ای تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۱۱ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۹ و چهار دقیقه، مد دوم ساعت ۱۷ و ۹ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۸ و ۵۱ دقیقه خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۱۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان