//
کدخبر: ۱۲۶۱۶۲ //
وزیر علوم در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی :

تغییر آیین نامه هیات علمی در دستور کار قرار گرفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که این وزارتخانه تغییر آیین نامه ارتقای هیات علمی را در راستای تاثیرگذاری شاخص های ارتقا با فعالیت های پژوهشی در دستور کار قرار داده و تا مهرماه عملیاتی می شود .

تغییر آیین نامه هیات علمی در دستور کار قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

 منصور غلامی روز دوشنبه در نشست روسای دانشکاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری گفت: وزارت علوم هم اکنون در حوزه پژوهش و فناوری رویکرد گسترده تری نسبت به گذشته داشته و سعی در حضوری جدی تر در سطح جامعه دارد.

وی اظهار کرد: افزایش همکاری با سایر نهادها و وزارتخانه های کشور نیز در دستور کار است به گونه ای که چند دانشکاه کشور کنسرسیوم بزرگی با سازمان محیط زیست منعقد کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین با وزارت نفت در زمینه های امتشان و دستگاه های استخراج قراردادهای مناسبی منعقد شده است.

وی در ادامه عنوان کرد : دانشگاه های کشور با حداقل انتظارات ، آماده همکاری حداکثری با سایر دستگاه ها هستند.

غلامی با بیان اینکه وزارت علوم ، وظیفه حفظ آبروی علمی کشور در عرصه های بین المللی را عهده دار است، افزود: تلاش داریم تا در حوزه روابط بین المللی دانشگاه ها و حفظ جایگاه تولیدات علمی در عرصه های جهانی گام های مناسب و مطلوبی برداریم.

وی گفت: هر چند که طی یک سال گذشته در مقاطع مختلف با مسوولان نشست ها و مکاتبات فراوانی داشته و نتایج خوبی هم ایجاد شده است؛ اما این روند رضایت کافی را ایجاد نکرده و ناکافی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد دانشکاه ها در آینده نزدیک بیش از وضعیت کنونی در خدمت جامعه و نظام باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام دانشکاه ها برای ایجاد پارک های علمی و فناوری افزود: هم اکنون 193 مرکز رشد و بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان