//
کدخبر: ۸۸۵۱۴ //

وزیر علوم:مشکل ارز دانشجویی برطرف شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای دانشجویانی که از طریق صرافی ها و بدون مراجعه به سازمان امور دانشجویی ارز دریافت می کردند ، تصمیم های جدیدی برای تامین ارز آنان گرفته شده است.

 وزیر علوم:مشکل ارز دانشجویی برطرف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور غلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با همکاری بانک مرکزی سعی شده مشخصات دانشجویانی که از قبل در سازمان امور دانشجویی بورسیه یا ارز بگیر بودند و با هزینه شخصی پرونده داشتند به بانک مرکزی ارایه شده تا مانند روال قبل در سامانه ثبت نام و به بانک معرفی شوند.

وی تاکید کرد: هیچ تغییری در این روند اتفاق نیفتاده است غیر از اینکه توقف چند روزه جبران می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویانی که از طریق صرافی ها و بدون مراجعه به سازمان امور دانشجویی ارز دریافت می کردند مذاکراتی شده تا این روش را ساماندهی کنیم که تصمیم گیری آن نهایی شده است و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به همایش توسعه روابط علمی ایران و افغانستان افزود: این همایش در راستای توسعه ارتباطات علمی و آموزشی بین 2 کشور برگزار شده است.

غلامی اظهار کرد: مقدمات این همایش در کارگروه‌هایی در وزارتخانه از قبل پیش بینی شده بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هدف این همایش در حوزه آموزش ،همکاری برای ارتقای سطح دانش و مهارت علمی و فناوری استادان جوان دانشگاه های افغانستان و در حوزه پژوهش همکاری های تحقیقاتی بین دانشگاه های دو کشور است.

وی انجام طرح‌های پژوهشی مشترک بین‌المللی، مبادله استاد و دانشجو، انتشارات مشترک برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی مشترک، تاسیس رشته‌های مشترک، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی، انتقال دانش فنی و یافته‌های پژوهشی، میزبانی فرصت مطالعاتی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

غلامی تصریح کرد: به منظور همکاری دانشگاه پیام نور، فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی برای آموزش های مهارتی مذاکراتی انجام شده است و امیدواریم بر اساس برنامه هایی که بین گروه های کاری تدوین و نهایی می شود و به نظر مسئولان 2 کشور می رسد این مهم در اولین فرصت اجرایی شود.

وی افزود: همسایگی و سابقه حضور اتباع کشور افغانستان می تواند زمینه ساز عملی برای حضور دانشجویان افاغنه در دانشگاه های استان کرمان باشد.

همایش یکروزه توسعه روابط آموزش عالی ایران و افغانستان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان محلی در رفسنجان برگزار شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۵۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان