//
کدخبر: ۸۰۰۶۷ //

راز سلامت صفرا به زبان ساده

سنگ صفرا یکی از دردناک‌ترین بیماری‌هایی است که در مراحل اولیه هیچگونه علائمی ندارد.

راز سلامت صفرا به زبان ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

کیسه صفرا ارگان کوچکی از بدن بوده که در زیر روده قرار گرفته و وظیفه اصلی آن ذخیره صفرا است. هنگامی که این عضو کار خود را در بدن به خوبی انجام نمی دهد، مشکلاتی از قبیل سنگ کیسه صفرا به وجود می آید. مجراهای صفرا، لوله های کوچکی هستند که صفرا (صفرا مایعی است با رنگ سبز متمایل به قهوه ای که توسط کبد  تولید می شود) را از کبد به کیسه صفرا و از آنجا به داخل سیستم گوارشی حمل می کنند .

 

اکثر افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا هیچ گونه علائمی ندارند. این بدان دلیل است که سنگ ها معمولاً در همان کیسه صفرا باقی می مانند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند. با این حال گاهی اوقات سنگ ها به تورم کیسه صفرا منجر می شوند. از جمله علائم ابتلا به تورم کیسه صفرا می توان به درد در قسمت سمت راست بدن، دقیقاً پایین دنده، درد پشت، درد در شانه راست، تهوع، استفراغ، تعریق و بیقراری اشاره کرد.

 

مشکلات دیگری هم از جمله سوزش سر دل، دردهای ناشی از حمله های قلبی و مشکلات کبدی می توانند به بروز این علائم منجر شوند. ورم معده و مسمومیت غذایی نیز می توانند علائمی مشابه علائم سنگ کیسه صفرا داشته باشند.

 

یک پزشک چینی پس از تحقیقات فراوان به درمان طبیعی برای رفع این مشکل دست پیدا کرده است که کمک می کند سنگ کیسه صفرا را در کمترین زمان از بین ببرید. مهم ترین ویژگی این درمان معجزه آسا این است که با مواد طبیعی و سالم ساخته شده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

 

اگر از این مشکل رنج می برید توصیه می شود که این درمان و برنامه غذایی را به مدت یک هفته انجام دهید و اثرات آن را ببینید.

 

در پنج روز اول درمان باید هر روز چهار لیوان آب سیب یا چهار یا پنج عدد سیب مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد آب سیب می تواند برای نرم کردن سنگ صفرا موثر باشد. سپس در روز ششم یک قاشق چای خوری نمک فرنگی اصل را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و ساعت ۶ بعدازظهر میل کنید.

 

این عمل را ۲ ساعت بعد تکرار کنید چرا که منیزیم سولفات موجود در نمک فرنگی می تواند به خوبی نواقص صفراوی را پوشش دهد. ساعت ۱۰ شب هم مخلوطی از روغن زیتون یا کنجد در آب لیمو تازه را میل کنید. این مخلوط به دلیل داشتن روغن باعث حرکت روان سنگ ها در مجاری صفراوی می شود.

 

روز هفتم سنگ هایی به رنگ سبز از طریق مدفوع دفع می شود. بر اساس تجربیات این پزشک چینی، برخی بیماران با این روش درمان ۴۰، ۵۰ و حتی ۱۰۰ سنگ کیسه صفرا را از بدن دفع کردند.

 

شما می توانید این درمان طبیعی را حتی اگر سنگ کیسه صفرا ندارید هم انجام دهید چرا که به داشتن مثانه ای تمیز و سالم کمک می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان