//
کدخبر: ۳۸۷۹۰۶ //
وزیر ارتباطات:

تا پایان شهریور‌ماه تمامی روستاهای کرمانشاه به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه تا پایان شهریور‌ماه به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

 تا پایان شهریور‌ماه تمامی روستاهای کرمانشاه به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳ کیلو‌ولت کنگاور که پیش از‌ظهر امروز (پنجم اسفندماه) با حضور استاندار، مدیرعامل برق منطقه‌ای و نماینده مجلس شورای اسلامی در شرق استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: عزم و اراده دولت سیزدهم این است که با کار شبانه‌روزی و مجاهدانه امید را در دل مردم و به خصوص نسل جوان ایجاد نماید.

عیسی زارع‌پور افزود:طی ۴۴ سال گذشته اتفاقات بزرگی در کشور به وقوع پیوسته است اما دشمنان همیشه سعی کرده‌اند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰ درصد روستاهای کشور به اینترنت متصل هستند گفت:‌در سایر کشورها دسترسی به اینترنت ۶۰ درصد است که در این زمینه از دنیا جلوتریم.

زارع‌پور همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ۹۲/۵ درصد استان کرمانشاه به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند و تا شهریور‌ماه سال آینده تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نیز به شبکه اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

 وزیر ارتباطات خاطر‌نشان کرد: هم اکنون پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف کشور شکل گرفته است و بر اساس ریل‌گذاری انجام شده در مسیر پیشرفت و رسیدن به قله در حال حرکت هستیم و دشمن نمی‌تواند به این نظام خدشه‌ای وارد نماید.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در حوزه ارتباطات نیز گفت: اتصال به شبکه فیبرنوری در منازل و کسب‌وکارها و و ارتقا کیفیت و سرعت اینترنت وظیفه وزارت ارتباطات است ودر این راستا روز گذشته در کرمانشاه اولین شبکه فیبرنوری کلید خورد که مردم استان ۶۵ درصد افزایش سرعت اینترنت را تجربه خواهند کرد.

 زارع‌پور ارتقا شبکه درشهرستان‌های شرقی استان را منوط به همکاری وتعامل سایر دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در راستای اجرا و شبکه فیبرنوری در کشور بخشی از اعتبارات را دولت تامین کرده و در تلاشیم مودم نوری را نیز به صورت رایگان در اختیار مشترکین قرار دهیم.

 وزیر ارتباطات مشکل اصلی کشور را مسئله اقتصادی عنوان کرد و گفت: رسیدن به رشد اقتصادی منوط به تولید و اشتغال است و افزایش تولید نیز نیازمند زیر‌ساخت است و بهترین زیر‌ساخت نیز برق است که باید ارتقا در این مسیر ادامه یابد.

خبرنگار:طیبه‌ دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان