//
کدخبر: ۳۸۷۷۵۳ //
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد؛

اتصال ۳۰۰۰ روستای کشور به اینترنت پر‌سرعت طی یکسال گذشته

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال۳۰۰۰ روستای کشور به اینترنت پر‌سرعت طی یکسال گذشته خبر داد.



اتصال ۳۰۰۰ روستای کشور به اینترنت پر‌سرعت طی یکسال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

عیسی زارع‌پور در آیین بهره‌برداری از پروژه گاز‌رسانی شهر ریجاب و ۲۷ روستای شهرستان دالاهو با اشاره به عزم و اراده نظام در ارائه خدمات طی چهار دهه گذشته اظهار کرد: در دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات کشور و رساندن آن به جایگاه برتر هدفگذاری‌هایی انجام گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به هجمه‌های دشمنان در قالب اغتشاشات اخیر نیز گفت: دشمن در طی چهل‌ و چهار سال گذشته با فتنه‌انگیزی‌ها و عداوت‌های مختلف از جمله جنگ‌تحمیلی، تحریم و... سعی داشت ضربه‌هایی به نظام و انقلاب وارد نماید که به فضل الهی خنثی شد، و در حال حاضر نیز هجمه‌های کف خیابان به حوزه اقتصاد کشانده شده است.

زارع‌پور در ادامه با اشاره به تلاشهای دولت سیزدهم در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها در دولت‌های گذشته نیز گفت: طی این مدت رشد اقتصادی از دو درصد به چهار درصد افزایش یافته است که امیدواریم بر اساس هدفگذاری انجام شده آن را به هشت درصد برسانیم.IMG_20230223_130344

وزیر ارتباطات در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های کسب شده در حوزه ارتباطات نیز گفت: طی ۱۶ ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰ روستای کشور به اینترنت متصل شده‌اند و با توجه به اینکه عمده خدمات در بستر اینترنت انجام می‌شود در‌صددیم سال آینده این خدمات را افزایش دهیم.

وی اشاره‌ای هم به پیشرفت‌های انجام گرفته در حوزه فضایی داشت وگفت: طی یکسال گذشته شش پرتاپ فضایی شامل یک پرتاپ تحقیقاتی و پنج پرتاب عملیاتی انجام گرفته است و در حال حاضر جز ۱۰ کشور اول دنیا هستیم که چرخه فضایی کامل داریم.

زارع‌پور یادآور شد: هرچند در حوزه فضایی در ابتدای راه قرار داریم اما هم اکنون تا فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری زمین قادر به پرتاب ماهواره هستیم و سعی داریم این فاصله را تا ۳۶ هزار کیلومتری زمین برسانیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به وضعیت اینترنت استان کرمانشاه نیز گفت: در‌حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای استان به اینترنت متصل هستند و ۹۸ درصد روستا‌ها نیز به تلفن همراه دسترسی دارند.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۷۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان