//
کدخبر: ۳۷۹۰۴۶ //

رفتار "آنفلوآنزا" امسال معمولی نبود!

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه رفتارهای آنفوآنزا امسال بر خلاف روال معمول هرساله بود، گفت: طبق تجارب قبلی انتظار موج جدید و ضعیف تر آنفلوآنزا را در بهمن ماه داریم.

رفتار "آنفلوآنزا" امسال معمولی نبود!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا نادری در گفت و گویی، با اشاره به شروع زودهنگام موج آنفلوآنزا در سال جاری گفت: در سالهای قبل همواره منتظر شروع این موج از اواخر مهرماه بودیم، اما امسال برخلاف انتظار این موج از اواخر شهریورماه و یک ماه زودتر شروع شد.

وی افزود: امسال رفتارهای ویروس طبق روال معمول هرساله نبود و برخلاف آنچه انتظار داشیم که موج اول ویروس که آنفلوآنزای نوع A است تا اواخر آبان به پایان برسد، هنوز که هنوز است این موج ادامه دارد.

نادری گفت: درحال حاضر مبتلایان را رصد می کنیم و فعلا پایانی از این موج ندیده‌ایم و اگر زیاد شوند می شود گفت اپیدمی رخ می‌دهد.

این مسئول گفت: همچنین امسال ویروس علائمی مانند اسهال و استفراغ را در کودکان بیش از روال معمول سالهای گذشته نشان داد که باز هم برخلاف انتظار بود.

نادری با بیان اینکه موج آنفلوآنزای نوع B  که نوع ضعیف‌تر این ویروس است طبق روال سالهای گذشته در بهمن ماه شروع می شود، گفت: این یک پیش بینی است و باید ببینیم ویروس در آینده چه رفتاری از خود نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری گفت: سال گذشته عمده مردم از ماسک استفاده می‌کردند و همین امر موجب کاهش شدید آمار این بیماری شده بود، اما امسال متاسفانه مردم به یکباره ماسک‌ها را کنار گذاشتند و همین امر موجب افزایش شدید مبتلایان آنفلوآنزا شد.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که کرونا هنوز به پایان نرسیده و در بسیاری کشورهای جهان پروتکل‌ها همچنان با جدیت رعایت می شود و نیاز است که در کشور ما هم رعایت این پروتکل‌ها و بویژه استفاده از ماسک استمرار یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان