//
کدخبر: ۳۷۵۸۲۱ //

مخالف افزایش مدارس شاهد هستیم

https://media.mehrnews.com/d/2021/11/10/3/3952429.jpg

مخالف افزایش مدارس شاهد هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 

امیرحسین قاضی‌زاده پیش از ظهر پنجشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: سبقه قزوین در تمدن سازی این انتظار را ایجاد کرده که این استان بتواند در حوزه حفظ فرهنگ تمدنی در آینده نیز نقش آفرینی کند.

وی با توجه به نقش آفرینی قزوین در دفاع مقدس بیان کرد: قزوین شهدای شاخص و الگو را تقدیم انقلاب اسلامی و این ملت کرده و هرکدام از این شهدا در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقشی بی بدیل دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تکریم منزلت خانواده‌های شهدا جزئی از حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد این سازمان توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد یک نظام تربیتی مدون در این حوزه است.

وی ادامه داد: در استان قزوین ۲ هزار و ۳۰۶ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران فاقد مسکن بوده و در ۴۰ سال اخیر هیچ خدماتی از این سازمان دریافت نکرده است.

قاضی‌زاده با اشاره به امضا تفاهم نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان قزوین بیان کرد: متأسفانه تنها برای ساخت ۱۳۶ واحد مسکونی اقدامات جزئی صورت گرفته است.

وی از آمادگی این سازمان برای ساخت واحدهای مسکونی شهدا، جانبازان و ایثارگران خبر داد و گفت: از ۷ میلیارد تومان مبلغ مصوب شده برای ساماندهی گلزار شهدای قزوین نیز مبلغ ۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در استان قزوین ۲ هزار ۱۶۲ متقاضی اشتغال در خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران وجود دارد که ۱۸۹ نفر از این افراد فرزند شهید و ۹۷۷ نفر نیز فرزند جانباز ۲۵ درصد به بالا هستند.

وی افزود: برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز تابعه امروز ۱۲۷ نفر در استان قزوین جذب شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عملکرد مدارس شاهد در کشور تاکید کرد: مدارس شاهد از مأموریت ذاتی خود فاصله گرفته‌اند و ما نیز مخالف افزایش مدارس شاهد و بنگاه‌های اقتصادی این چنینی هستیم.

وی در پایان از راه اندازی مدرن‌ترین مرکز توانبخشی برای ایثارگران در استان قزوین خبر داد و یادآور شد: راه اندازی این مرکز در استان قزوین نیازمند همراهی دستگاه‌هایی همچون علوم پزشکی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان