//
کدخبر: ۳۵۷۷۵۷ //
بالا بردن عملکرد مغز و حافظه

تقویت حافظه در یک شب

تنها با در نظر گرفتن چند مورد جزئی میتوانید حافظه خود راتقویت کرده و از 100 درصد مغز خود استفاده کنید.

تقویت حافظه در یک شب
به گزارش فرتاک نیوز،

با اینکه هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که بتواند از 100 درصد ظرفیت مغز خود استفاده کند، اما با رعایت چند نکته کوتاه اما کابردی میتوانید حافظه خود را تقویت کنید و بیشترین و بهترین استفاده را از مغز خود داشته باشید.

1- طوفان ذهنی

طوفان ذهنی نیرویی است که مغز شما برای انجام کاری مانند مطالعه قبل از امتحان، نوشتن یک مقاله و یا انجام هر کار مهم دیگری که به آن نیاز دارد. در واقع معنای آن این است که یک پسش زمینه کوتاه قبل از انجام کار اصلی برای خود ایجاد کنید. این کار را به هر روشی که تمایل دارید و با استفاده از تمام داده های ذهن خود انجام دهید. اصلا به این فکر نکنید که ممکن است اطلاعات شما اشتباه باشد. یادتان باشد که هدف از طوفان ذهنی فقط آماده سازی ذهن می باشد.

2- تنفس عمیق

نفس کشیدن های عمیق میتواند آثار معجزه آسایی بر سلامت جسم و روان شما داشته باشد. تنفس های بین 10 تا 15 دقیقه در هر روز در طولانی مدت به تقویت حافظه شما بسیار کمک میکند. با این حال تنفس عمیق قبل از مطالعه و امتحان با افزایش اکسیژن و گردش خون شما به تقویت حافظه، کاهش اضطراب و استرس و همچنین عملکرد بهتر مغز شما کمک زیادی می کند.

3-نوشیدن چای سبز

طبق تحقیقات اگر روزی 5 فنجان چای سبز بنوشید گرفتاری های روانی شما کاهش می یابد. علاوه بر این چای سبز کافئین مغز شما را بالا برده و موجب سرحال ماندن شما میشود.

4- استراحت کنید

کار کردن بیش از یک ساعت در هر زمینه ای ذهن شما را خسته کرده و بازدهی حافظه شما را کاهش می دهد. همیشه پس از یک ساعت مطالعه و کار، 15 دقیقه به خود استراحت دهید و به کار دیگری مشغول شوید.

5- بخندید

با در نظر داشتن این جمله که خنده بر هر درد بی درمان دواست، می توان گفت که خندیدن باعث میشود تا بتوانید آزادانه و با ذهنی باز در مورد یک موضوع فکر کنید. استرس موجب کاهش عملکرد حافظه می شود و خنده به عنوان نقطه مقابل آن یک ضد استرس طبیعی می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان