//
کدخبر: ۳۱۹۶۰۷ //

از سکته گوش چه می دانید؟

اگر فکر می کنید که سکته مختص قلب و مغز است باید بگوییم سخت در اشتباهید و بهتر است بدانید که گوش هم دچار سکته می شود.

از سکته گوش چه می دانید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر اعلام سمعک قلهک، شاید برایتان عجیب باشد و پیش خودتان بگویید مگر گوش هم سکته می کند؟ جواب این است بله ! درست متوجه شدید ما درباره اصطلاحی به نام سکته گوش که بسیاری از افراد هیچ شناختی با این موضوع ندارند می خواهیم صحبت کنیم که  ببینیم این آسیب به چه علت رخ می دهد و آیا شباهتی به سکته در سایر نقاط بدن دارد یا خیر؟ با ما در کلینیک شنوایی سنجی قلهک همراه باشید تا شما را با این پدیده عجیب آشنا کنیم.

سکته گوش چیست؟

سکته گوش بسیار ناگهانی و به صورت غافل گیرانه ای در یک روز و یا طی چند روز  رخ می دهد و فرد به یک باره شنوایی خود را یا به صورت کامل و گاهی هم بخشی از شنوایی  خود را از دست می دهد البته بهتر است این را هم اضافه کنیم که  این اتفاق بیشتر در یک گوش رخ می دهد. در ادامه به عوامل موثر بر سکته گوش خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر سکته گوش

از جمله عواملی که بر سکته گوش موثر هستند می توان به ضربه به  سر، عفونت گوش، قرار گرفتن در سر و صدا، پیر گوشی ،سیستم خودایمنی، افرادی که بیماری ام اس دارند  و... اشاره کرد. متخصصان بر این عقیده هستند که سیستم خود ایمنی مهمترین عامل محسوب می شود و به دلایلی که هنوز نامشخص است سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و اشکالاتی در آن به وجود می آید.

با نشانه های سکته گوش آشنا شوید

وزوز گوش، سنگین شدن گوش، کم شدن ناگهانی شنوایی، گوش درد و... باشد.  یکی از مشکلات بسیار اساسی این است که چون افراد شناختی از این موضوع ندارند به همین دلیل صبر می کنند و می گویند که خودش خوب می شود.  مشکل ما این است که همیشه همه کارها را به بعد موکول می کنیم و فراموش می کنیم هر چیزی یک دوران طلایی دارد که می تواند بسیار حیاتی باشد. پس هر علائمی را جدی بگیرید.

درمان سکته گوش

همان طور که در بالا اشاره کردیم زمان طلایی بسیار مهم است و اگر به موقع مراجعه کنید امکان درمان شدن بسیار زیاد است. راه ها زیادی با توجه به وضعیت فرد راه های متفاوتی در نظر گرفته می شود که ما به دو مورد آن اشاره می کنیم.  یکی از راه هایی که برای درمان سکته گوش در نظر گرفته می شود درمان دارویی مانند استفاده از کورتون است که می تواند تا حدی بیماری را کنترل کند راه دیگر استفاده از سمعک و کاشت حلزون است.

سکته گوش در چه سنی رخ می دهد و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟

سکته گوش سن مشخصی ندارد ولی طبق مطالعاتی که انجام شده است افراد بین سن ۳۰ تا ۶۰ سال  بیشتر به سکته گوش مبتلا شده اند. برای پیشگیری از سکته اولین نکته و مهمترین دوری از استرس و داشتن زندگی سالم است. همین کار خیلی ساده شما را از بسیاری از بیماری ها دور نگه می دارد. پس به فکر خودتان باشید و بی جهت حرص نخورید و نگذارید دچار فشار و استرس شوید.

بهترین کلینیک شنوایی

در صورت بروز هرگونه علائم و مشکلی در گوش می توانید به مادر کلینیک شنوایی سمعک قلهک مراجعه کنید ما با مجرب ترین و بهترین متخصصان آماده خدمت رسانی به شما هستیم. در کلینیک ما در صورت تجویز و نیاز شما به سمعک امکان خرید سمعک به صورت اقساطی  را فراهم آورده ایم. همچنین  شما خیالتان کاملا راحت است که در مرکز ما سمعک با گارانتی یکساله و با خدمات پس از فروش به شما ارائه می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان