//
کدخبر: ۳۱۰۷۷۹ //

درمان فتق دیسک کمر

یک متخصص طب تسکینی و درد گفت: درد ناشی از فتق یا بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌تواند سوزناک باشد که برای درمان آن روش‌هایی وجود دارد.

درمان فتق دیسک کمر

محمود مرادخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: درد ناشی از فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر می‌تواند سوزناک و تیز بوده و به نواحی پایین‌تر از کمر نیز پخش شود.

وی با اشاره به این که تسکین درد دیسک در هر فرد پروسه متفاوت و خاص خود را دارد و ممکن است برای رسیدن به نتیجه مناسب به آزمون و خطا نیاز باشد، عنوان کرد: فتق دیسک کمر منجر به درد، بی‌حسی، حس سوزش و یا ضعف در ناحیه کمر و رشته‌های عصبی ناحیه پا می‌شود.

مرادخانی ادامه داد: درمان با سرما و حرارت می‌تواند درد و مشکلات مربوط به عضلات را تسکین دهد، قرار دادن گرما یا سرما در ناحیه پایین کمر منجر به آرام شدن عضلات این ناحیه از بدن می‌شود.  

این متخصص طب تسکینی و درد افزود: این عضلات که در ناحیه دیسک کمر افراد قرار دارند در چنین شرایطی باید آرام شوند و گرما می‌تواند انقباض آن‌ها را کم کند و این کار منجر به بروز حل مشکل اسپاسم، افزایش گردش خون و بهبود قابلیت ارتجاعی بافت‌های متصل به هم می‌شود.  

وی تصریح کرد: سرما می‌تواند دمای بافت ناحیه مورد نظر را کاهش دهد و در نتیجه شاهد یک اثر ضد التهابی خواهیم بود که باعث تسکین درد دیسک می‌شود.  

مرادخانی افزود: از جمله دیگر روش‌های رساندن گرما و حرارت می‌توان به پوشش‌های گرمایی چسبناک اشاره کرد که می‌تواند حرارتی با سطح کم و مستمر را برای چندین ساعت به بدن برساند.

این متخصص طب تسکینی و درد عنوان کرد: روش مکنزی می‌تواند منجر به کاهش درد سیاتیک در افراد شود، این روش نوعی فیزیوتراپی به حساب می‌آید که شامل متد خاصی برای ورزش و تمرین است.

وی بیان کرد: برای درد ناشی از فتق دیسک کمر، هدف اصلی انتقال درد از پا یا سیاتیک و متمرکز کردن آن به ناحیه کمر به حساب می‌آید.

مرادخانی ادامه داد: پس از خارج شدن علائم از ناحیه پا، این روش تبدیل به یک پروسه توان بخشی بلند مدت می‌شود تا کمر تقویت شده و همچنین گروه‌های عضلات کلیدی و مهم تقویت شوند.

این متخصص طب تسکینی و درد تأکید کرد: حتی پس از کم شدن یا تسکین درد دیسک کمر، یک برنامه خاص جهت تقویت ناحیه کمر و کشش آن باید ادامه پیدا کرد تا ریسک کاهش درد در بیمار کم شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان