//
کدخبر: ۲۷۸۰۹۶ //

بایدها و نبایدهای روزهای کرونایی؛نکاتی که دانش آموزان و والدین باید به آن توجه کنند

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: توصیه می شود در هفته اول شروع سال تحصیلی، دانش آموزان جهت نحوه درست استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، خودمراقبتی و چگونگی ضدعفونی کردن وسایل از جمله میز صندلی، کتاب و نیمکت در خانه و مدارس؛ توسط خانواده ها آموزش داده شوند.


بایدها و نبایدهای روزهای کرونایی؛نکاتی که دانش آموزان و والدین باید به آن توجه کنند

دکتر "امین سعیدی" در گفت و گو با خبرنگار با تاکید بر آموزش نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان و والدین در هفته اول بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان می توانند ناقلین بدون علامت بیماری کرونا در بین خانواده ها باشند لذا عدم‌استفاده صحیح و بهداشتی از ماسک در بین دانش آموزان بخصوص پایه ابتدایی می تواند ماسک را حتی به عنوان ابزاری خطرناک‌ جهت انتقال بیماری تبدیل کند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی ضمن توصیه به خانواده ها و دانش آموزان نسبت به استمرار آموزش های بهداشتی در مدارس و خانه افزود: توصیه می شود در هفته اول شروع سال تحصیلی جدید آموزش دانش آموزان در جهت نحوه درست استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، خودمراقبتی و چگونگی ضدعفونی کردن وسایل از جمله میز صندلی، کتاب و نیمکت در خانه و مدارس توسط خانواده ها آموزش داده شود و این اموزش ها باید استمرار داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پرهیز از ترس و وحشت از کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار است به جای ترس و وحشت از کرونا و القای آن به فرزندان و دانش آموزان، چگونگی زندگی و تحصیل با این ویروس آموزش داده شود.

سعیدی تامین ملزومات بهداشتی دانش آموزی را توسط والدین در شرایط اقتصادی فعلی دشوار دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی و سختی تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای بسیاری از خانواده هاتوصیه می شود ماسک و وسایل ضدعفونی به صورت سهمیه بندی و رایگان توسط آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

وی از خیرین و نهادهای مردمی تقاضای همکاری کرد و گفت: انتظار است خیرین نیز در این در این مسیر همگام با مدارس و آموزش و پرورش حرکت کنند و کمک کننده آنها در راستای تامین ملزومات بهداشتی مورد نیاز دانش آموزان باشند

این متخصص بیماری های داخلی با توصیه به جامعه دانش آموزی افزود: دانش آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که علاوه بر مفید بودن ماسک در جهت جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران، انتقال از طریق دست ها، وسایل تحریر و صندلی ها از راه های دیگری است که باید نکات بهداشتی را در این زمینه نیز رعایت کنند.

وی بر استفاده از فضای آزاد و حیاط مدارس تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید زنگ تفریح در فضای آزاد و خارج از کلاس درس حضور پیدا کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به نحوه استفاده از آبخوری ها هشدار داد و گفت: تا جایی که امکان دارد توصیه می شود دانش آموزان از استفاده‌ از مواد خوراکی و آبخوری ها خودداری کنند ضمن آنکه مجهز کردن کلاس های درس به سیستم تهویه و هواکش نیز امری ضروری در این ایام است.

سعیدی از دانش آموزان خواست تا در صورت داشتن هرگونه علائم مدیران مدارس و خانواده خود را مطلع کنند و افزود: دانش آموزان به خاطر داشته باشند در صورت بروز هرگونه علائم کوفتگی، خستگی بیش از حد، بدن درد، احساس تب، سرفه‌ های قطاری و  اسهال معلم و خانواده خود را در جریان بگذارند.

این متخصص بیماری های عفونی تشکیل کارگروه های تخصصی آموزش های بهداشتی در ایام کرونا را خواستار شد و اظهار کرد: علاوه بر کارشناسان بهداشت‌ که بازدید مستمر آنها از مدارس ضرورت دارد، توصیه می شود خانواده ها نیز بر بهداشت مدارس نظارت داشته باشند و  پیشنهاد می شود در هر شهر آموزش و پرورش، کارگروه و یا کمیته مرتبط با بهداشت کرونا را  در ایام اپیدمی که به سوالات والدین و دانش آموزان پاسخگو باشد، تشکیل داده که هرگونه راهکار و تصمیم گیری به صورت متمرکز از طریق آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان زبده بهداشتی در مدارس اجرایی شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان