//
کدخبر: ۲۷۸۰۰۱ //

والدین،دانش آموزان را نترسانند!

والدین به جای ترساندن و استرس دادن بیش از حد به دانش آموزان درباره کرونا باید آنان را با دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری آشنا کنند.

کرونا بیماری خطرناکی است، اما قابلیت پیشگیری دارد و می‌توان با استفاد از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کرد و برای همین آموزش این نکات به دانش آموزان حیاتی است و والدین بهتر است به جای ترساندن دانش آموزان، رعایت شیوه نامه‌ها را به آن‌ها آموزش دهند.

به گزارش فرتاک نیوز،عظیمی، کارشناس  روانشناسی با بیان اینکه ترساندن و استرس دادن به دانش آموزان هیچ فایده‌ای ندارد و فقط نگرانی و اضطراب آن‌ها را بیشتر می‌کند، گفت: والدین باید به جای ترساندن بچه‌ها از کرونا، به آن‌ها آگاهی و آموزش بدهند.

وی افزود: والدین باید در وهله اول خودشان الگوی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشند و اینطور نباشد که به بچه بگویند ماسک بزن، اما خودشان استفاده‌ای از ماسک نداشته باشند.

عظیمی تصریح کرد: کودکان دبستانی بیش از سایر دانش آموزان به مراقبت والدین و مربیان و معلمان نیاز دارند، چرا که درک چندانی از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند و باید با روش‌های بازی و ساده، این شیوه نامه‌ها به آن‌ها یاد داده شود و توصیه می‌شود آموزش این شیوه نامه‌ها با تشویق و دادن جایزه همراه باشد، مثلا اگر کودک دو تا سه ساعت پیوسته از ماسک استفاده کرد، والدین به او جایزه بدهند.

بیشتر بخوانید:

    بازگشایی مدارس اصفهان از ۱۵ شهریور/ برنامه حضور در کلاس دانش آموزان به خانواده ها اعلام میشود

    آغاز به کار سال تحصیلی جدید با حضور حداقلی دانش آموزان

وی افزود: در خصوص دانش آموزان سنین بالاتر باید ضرورت رعایت شیوه نامه‌ها بصورت علمی بیان شود و از ترساندن آن‌ها بطور جد پرهیز کرد.

عظیمی خاطرنشان کرد: نوجوانی سنی است که افراد از مرگ تصور خیال‌پردازانه و خطرناکی دارند و والدین باید بطور جد از ترساندن نوجوانان از کرونا و مرگ ناشی از آن خودداری کنند، چرا که با این کار اضطرابی بیش از حد به آن‌ها وارد خواهد کرد و اثرات مخربی به دنبال خواهد داشت.

عظیمی افزود: تمام تلاش والدین و مربیان باید این باشد که بچه‌ها نسبت به کرونا و خطرات آن آگاه شوند و نباید در این بین آن‌ها را ترساند و از جملاتی مانند " اگر رعایت نکنی می‌میری" به هیچ عنوان نباید استفاده کرد.

این روانشناس تاکید کرد: به جای این جملات باید به دانش آموزان یاد داد که همواره در حضور بچه‌های دیگر باید از ماسک استفاده کنند و حداقل دو متر از دوستان خود باید فاصله بگیرند، اینکه در محیط مدرسه نباید از آبخوری استفاده کنند و باید خوراکی و قمقمه آب شخصی داشته باشند و مواردی از این قبیل.

وی افزود: والدین و مربیان باید دقت داشته باشند دانش آموزان در این دوران نیاز به شادی و نشاط و بازی دارند و باید با رعایت شیوه نامه‌ها محیطی شاد برای آن‌ها فراهم کرد و بویژه برای دانش آموزان ابتدایی بازی‌های فراهم کرد که بتوان با رعایت شیوه نامه‌ها آن‌ها را انجام داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان