//
کدخبر: ۲۶۴۸۲۶ //

جاذبه های دیدنی شهر کرد

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و یکی از بهترین مقصدهای مسافرتی ایران است. جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی این شهر، هر ساله باعث جذب توریست‌های زیادی به این منطقه شده است.

جاذبه های دیدنی شهر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهترین زمان برای سفر به شهرکرد، بهار و تابستان است؛ زیرا در این زمان به اوج زیبایی طبیعی خود می‌رسد. این شهر به بام ایران مشهور است؛ چون در میان مراکز استان‌های ایران بیشترین ارتفاع را از سطح آب‌های آزاد دارد.

خوشبختانه امروزه مسافرت به شهرکرد به دلیل وجود امکانات متنوع گردشگری، آسان و راحت شده است. اگر بلیط خود برای سفر به این شهر را خریده‌اید، می‌توانید همزمان برای تهیه بلیط اتوبوس شهرکرد تهران هم از علی بابا اقدام کنید. مقاله‌ زیر شامل تعدادی از بهترین جاهای دیدنی و آثار تاریخی شهرکرد و همچنین راحت‌ترین راه برای مسافرت به این شهر زیبا است. اگر شما نیز قصد مسافرت به بام ایران را دارید مقاله‌ زیر را از دست ندهید و آن را تا پایان دنبال کنید.

شهرکرد

طبیعت بکر و جاذبه‌های طبیعی

آبشار زرد لیمه (بوینه): این آبشار دیدنی در کنار طبیعت زیبا و درختان سرسبز بادام و بلوط، پل خدا آفرین، سنگ حجاری شده ۶ هزار ساله و ایل باستانی، توریست‌های زیادی را به این منطقه جذب کرده است. آبشار زردلیمه در ۸۴ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. برای رسیدن به آن باید از شهرکرد به سمت دیناران حرکت کنید. سپس در مسیر مخصوص کوچ عشایر حدود ۸ ساعت پیاده‌روی کنید. تصور کنید با تهیه بلیط اتوبوس شهرکرد تهران از علی بابا قصد اتمام سفر خود را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل از بازگشت، بازدید از این آبشار را از دست ندهید.

غار یخی چما: غار یخی چما در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد، از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی روستای شیخ علیخان واقع شده است. این غار از جاذبه‌های طبیعی کمتر شناخته‌شده و جذاب شهرکرد است. انباشت برف طی سال‌های متمادی باعث شده قندیل‌های یخی و توده‌های بزرگ برف به طور دائم و در ۴ فصل سال قابل دیدن باشد. به طوری که ارتفاع برف در این منطقه به ۵۰ متر نیز می‌رسد! از غار یخی چما به عنوان بزرگترین منبع آب شیرین ایران یاد می‌کنند؛ زیرا چشمه‌ای با آب سرد از آن جریان دارد که به سد کوهرنگ ریخته می‌شود. همچنین مسابقات اسکی تابستانه کشور در چند سال اخیر در این مکان برگزار شده است.

شهرکرد2

معماری و آثار تاریخی

پل زمان‌خان: یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهرکرد که به فرمان یکی از روسای عشایر به نام زمان‌خان ساخته شده است، پل زمان‌خان است. این پل تاریخی با دو دهنه‌ هشت متری روی زاینده رود بنا شده و از یادگاران دوره صفوی است. این پل بار اول در سال ۱۰۲۲ هجری قمری به دست کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال ۱۳۲۲ هجری قمری توسط «حاج عبدالحسین قزوینی مالک قریه چمعالی» بازسازی شده است. این مکان علاوه بر یک اثر تاریخی زیبا، طبیعتی بکر نیز دارد. همچنین امکان رفتینگ (قایق سواری بر رودخانه‌های خروشان)، در آن وجود دارد. این پل در ۲۷ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و در اطراف آن امکانات اقامتی مانند هتل، کمپ و ویلا وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود حتما چند روزی را در این مکان سپری کنید و از آب‌ و‌ هوای بی‌نظیر و مناظر سرسبز و زیبای آن لذت ببرید.

قلعه سورک: شاید شما با تهیه بلیط اتوبوس شهرکرد تهران در حال بازگشت از سفر خود باشید، ولی قلعه سورک را نباید از دست بدهید. قلعه سورک حدود ۹۰ سال پیش در دوران حکومت قاجار با معماری متفاوتی بنا شده است. این قلعه در بخشی از روستای سورک که کسی در آنجا سکونت ندارد، توسط «نصیر خان» ملقب به «سردار جنگ» ساخته شده است. قلعه سورک، ساخته شده از خشت و دارای بنایی آجری است. جلوی آن نیز حوضی بزرگ به شکل ترنج وجود دارد. دور تا دور آن را زمین‌های کشاورزی احاطه کرده است. قلعه سورک در۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرکرد واقع شده و از زیباترین بناهای تاریخی شهرکرد است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود حتما به این مکان سر بزنید.

سفر به شهرکرد

شهرکرد به دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌ که بخشی از آن‌ها را در این مقاله خواندید، همواره مقصد اصلی مسافرتی بسیاری از ایرانیان است. البته نباید فراموش کنیم بخش مهمی از سفر، مسیر رفت‌ و‌ برگشت شماست. قطعا اگر مسیرتان دشوار و پر از نگرانی باشد، از لذت سفر شما کاسته می‌شود. روش‌های زیادی برای مسافرت به شهرکرد مانند قطار، اتوبوس، خودروی شخصی و ... وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و توانایی مالی یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. البته تهیه بلیط نیز می‌تواند مشکلات خودش را داشته باشد. ما پیشنهاد می‌کنیم برای آسایش و راحتی سفر از خدمات علی بابا استفاده کنید. شما می‌توانید به عنوان مثال بلیط اتوبوس شهرکرد تهران را با اطمینان و طی مراحلی راحت از علی بابا تهیه کنید و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید.

امیدواریم از آشنایی با بخشی از زیبایی‌های بام ایران یعنی شهرکرد، لذت برده باشید. آیا شما تا به حال به مرکز دیدنی چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اید؟ آیا جاهای دیدنی دیگری از شهرکرد می‌شناسید که باید به آن‌ها سر زد؟ فراموش نکنید تجربیات و خاطرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان