//
کدخبر: ۲۶۲۰۰۱ //

‍ مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات درشهرستان کرمانشاه

با توجه به بارندگی های مناسبی که صورت گرفته، مزارع گندم و جو در وضعیت رشدی بسیار مطلوبی قرار دارند و این شرایط برای شیوع بیماری های قارچی خصوصاً زنگ زرد غلات بسیار مطلوب بوده و ارقام گندم دیم سرداری نیز به این عامل بیماری بسیار حساس می باشد.

‍ مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات درشهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه با سطح زیر کشت 205044 هکتار گندم و جو آبی و دیم یکی از قطب های تولید گندم و جو استان می باشد.

آشتاب افزود: در سال زراعی جاری با توجه به بارندگی های مناسبی که صورت گرفته، مزارع گندم و جو در وضعیت رشدی بسیار مطلوبی قرار دارند و این شرایط برای شیوع بیماری های قارچی خصوصاً زنگ زرد غلات بسیار مطلوب بوده و ارقام گندم دیم سرداری نیز به این عامل بیماری بسیار حساس می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: این مدیریت با تمام توان با استفاده از نیروهای کارشناسی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه و ستاد مدیریت شهرستان در قالب شبکه بازدید مراقبت بصورت مستمر، مزارع گندم و جو را مورد پایش قرار داده و از وجود علائم بیماری در سطح مزارع، کشاورزان را مطلع و توصیه های فنی در زمینه کنترل شیمیایی این بیماری را به کشاورزان و کانون کوبی نقاط آلوده ارائه می نمایند.

وی افزود: تاکنون در سطح 10150 هکتار از مزارع گندم با استفاده از قارچ کش سمپاشی توصیه شده و بازدید از مزارع و شناسایی نقاط آلوده همچنان تا رفع مشکل ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان