//
کدخبر: ۲۵۳۰۹۲ //

پیش بینی توسعه بیش از ۱۰۰ هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد ڪشاورزی شهرستان ڪرمانشاه طی خبری از برنامه های تدوین شده جهت توسعه باغات شهرستان ڪرمانشاه خبر داد.

پیش بینی توسعه بیش از ۱۰۰ هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب اظهار داشت: در سال زراعی جاری پیش بینی می گردد بالغ بر ۱۰۰ هڪتار به سطوح باغات شهرستان ڪرمانشاه اضافه گردد و با توجه به مزایای توسعه باغات مدرن از سطح فوق بیش از ۷۰ هکتار باغات مدرن روسیمی احداث می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده در این خصوص اعلام نمود: از ابتدای سال ۹۸ تاڪنون مڪان یابی و شناسایی عرصه ها با انجام چاله ڪنی شروع و  نهال های استاندارد دیم و آبی توسط متقاضیان و نظارت فنی ڪارشناسان و مراڪز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه مدیریت تامین شده است.

وی خاطرنشان ڪرد: احداث باغات در شهرستان ڪرمانشاه  تا  اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد ڪشاورزی شهرستان ڪرمانشاه افزود: تاڪنون به منظور احداث باغات،  ۱۵۰ هڪتار اراضی مستعد شناسایی شده و چاله ڪنی نیز در  بیش از ۴۲ هڪتار صورت گرفته  و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی، ڪاشت نهال ها در اسرع وقت انجام میشود.

مهندس آشتاب از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه باغبانی این مدیریت را اصلاح  و احیاء  باغات، برگزاری ڪلاس های آموزشی و ترویجی  به تعداد۳۰ ڪلاس توسط مراڪز جهادڪشاورزی، شناسایی و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۱۴۵هڪتار، شناسایی و توسعه ڪشت زعفران در سطح ۴۰ هڪتار برشمرد.

وی در خصوص توسعه سطح گلخانه ها در شهرستان ڪرمانشاه نیز گفت؛ تعداد ۱۱ شهرڪ گلخانه ای شناسایی و در حال بررسی فنی و شرایط احداث آنها هستیم.

وی در پایان با اشاره به توسعه و تولید قارچ خوراڪی افزود؛ تا بحال ۸ واحد برای توسعه شناسایی و در حال ساخت و ساز می باشند ڪه با تڪمیل این واحد ها تولید قارچ در شهرستان به بیش از ۳۵۰۰تن در سال خواهد رسید.

78

79

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان