//
کدخبر: ۲۴۷۷۲۰ //

‍ پرداخت تسهیلات به باغداران برای ایجاد باغ‌های انگور ایستاده و داربستی

امسال ۷۲ هکتار باغ انگور داربستی در شهرستان کرمانشاه ایجاد می‌شود.

‍ پرداخت تسهیلات به باغداران برای ایجاد باغ‌های انگور ایستاده و داربستی
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به باغداران این شهرستان برای تبدیل باغ‌های خود به باغ‌های ایستاده و یا ایجاد باغ جدید ایستاده خبر داد.

مهندس آشتاب گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است سطح زیر کشت باغات انگور ایستاده یا طرح فراز را در این شهرستان  افزایش دهیم و امسال ۷۲ هکتار باغ ایستاده ایجاد کنیم.

وی گفت: در این طرح ۱۰۰ درصد هزینه ایجاد باغ داربستی یا طرح فراز به باغدار تسهیلات یارانه دار و با سود کم بهره داده می‌شود.

نامبرده با بیان اینکه باغات جدید و برخی از باغ‌های انگور زمینی در این طرح به باغ انگور ایستاده تبدیل می‌شوند گفت:تا سال ۱۴۰۰ قرار است ۲۹۱هکتار باغ انگور ایستاده در این شهرستان ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: هم اکنون به افرادی که قصد دارند باغ جدید و یا تغییر باغ انگور سنتی به باغ انگور ایستاده ایجاد کنند، تسهیلات با سود کمتر از ۱۰ درصد پرداخت می‌کنیم.

آشتاب گفت: علاوه بر افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصول، در باغ ایستاده می‌توانی تعداد درختان انگور بیشتری را در مقایسه با باغ‌های سنتی و یا نشسته در زمین کاشت.

وی افزود: در باغ ایستاده انگور، چون خوشه‌های انگور نور بهتری از خورشید را دریافت می‌کنند هم دانه‌های خوشه‌ها بزرگ‌تر و پر آب‌تر می‌شود و هم میزان قند بیشتری دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان