//
کدخبر: ۱۹۵۳۵۳ //

هجوم گردشگران چینی به کره‌شمالی

نقاشی دیواری روی یک ستون سنگی خاکستری‌ رنگ در پیونگ‌یانگ نشان می‌دهد سربازان چینی و کره‌شمالی با نیروهای تحت رهبری آمریکا در جنگ کره وارد جنگ شدند. چندین دهه بعد این بنا محل توقف منظم چینی‌هایی شده است که به کره‌شمالی می‌روند، اما این بار به عنوان توریست.

هجوم گردشگران چینی به کره‌شمالی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها تن سربازان و کارگران در روزهای اخیر پیش از سفر رسمی شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به پیونگ‌یانگ این ستون هرمی شکل سنگی و قسمت‌های زیرین آن را تمیز کرده‌اند. بر کتیبه روی آن نوشته شده است: "ارتش داوطلب خلق چین که در این سرزمین با ما جنگید و دشمن مشترک را شکست داد. تلاش جاویدان آنها تا ابد باقی خواهد ماند، همانند دوستی بین مردم جمهوری خلق چین و جمهوری دموکراتیک کره‌."

تقریبا هفتاد سال پس از آنکه مائو زدونگ، تئوریسین مارکسیسم لنینیسم و سیاستمدار انقلابی کمونیست چین میلیون‌ها سرباز برای نجات سربازان کیم ایل سونگ فرستاد تا مقابل مردان ژنرال داگلاس مک‌آرتور که به این شبه جزیره آمده بودند شکست نخورند، چین همچنان حامی دیپلماتیک کلیدی پیونگ‌یانگ منزوی و مجهز به سلاح هسته‌ای و اصلی‌ترین تامین‌کننده تجاری و امدادی آن باقی مانده است.

حال این "برج دوستی"  روزانه گردشگران چینی زیادی را به سمت خود جلب می‌کند و مرمت‌های آن شاید بدین معناست که این مکان در برنامه سفر رئیس‌جمهوری چین گنجانده شده است. چینی‌ها برای سفر سه روزه به کره‌شمالی ۳۶۰ دلار پرداخت می‌کنند و با قطار برای دیدن جاذبه‌های این کشور به پیونگ‌یانگ می‌آیند. آنها پیش از بازگشت از منطقه غیر نظامی شده که از زمان جنگ ۱۹۵۳ این شبه جزیره را به دو نیم تقسیم کرده است، دیدن می‌کنند.

یو ژی، یک بازنشسته چینی که به پیونگ‌یانگ آمده است، می‌گوید: "کره‌شمالی برایم بسیار جالب است و دوست داشتم ببینم کره‌شمالی چه شکلی است. احساس خاصی به این کشور دارم." گردشگر دیگری می‌گوید: "چین رابطه دوستانه‌ای با کره‌شمالی دارد. ما چندین نسل است که دوستیم."

منابعی مطلع در کره‌شمالی اعلام کردند، گردشگری چین در کره‌شمالی به بالاترین حد رسیده است و این میزان به حدی است که پیونگ‌یانگ محدودیتی برای گردشگران ورودی تعیین کرده است. هیچ یک از مقام‌های دو طرف آمار دقیقی منتشر نکرده‌اند. به گفته یک لیدر تور، در اوج گردشگری روزانه ۲۰۰۰ تن وارد پیونگ‌یانگ می‌شدند اما مقام‌های کره‌شمالی محدودیت ۱۰۰۰ تن در روز اجرا کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان