کدخبر: ۵۶۹۳۲۵ //

آمریکا به دنبال گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۳۸

میزبان این دوره جام جهانی، خواهان گرفتن امتیاز میزبانی بیست‌وششمین دوره این رقابت‌هاست.

آمریکا به دنبال گرفتن میزبانی جام جهانی 2038
به گزارش فرتاک نیوز،

آمریکا که در حال حاضر یکی از میزبانان جام جهانی 2026 به همراه کانادا و مکزیک است، به دنبال این است تا در آینده‌ای نزدیک بار دیگر میزبانی این مسابقات را برعهده داشته باشد.

این در حالی است که درباره نحوه میزبانی آمریکا از بیست‌وسومین دوره مسابقات جام جهانی انتقادات زیادی مطرح شده؛ از عدم صدور ویزا برای برخی اعضای تیم‌های راه‌یافته به این رقابت‌ها گرفته تا تفتیش بدنی بازیکنان در بدو ورود به این کشور و دیپورت شدن داور اهل مالی.

طبق اعلام شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی اسپورت»؛ ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی است تا در آینده‌ای نه‌چندان دور میزبانی دوباره جام جهانی را برعهده بگیرد. برگزارکنندگان آمریکایی بیست‌وسومین دوره جام جهانی در فکر دادن درخواست رسمی به فیفا برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2038 هستند. آنها می‌گویند آماده میزبانی از تورنمنتی هستند که ممکن است 64 تیمی شود.

آمریکا در سال 1994 برای اولین بار میزبان جام جهانی شد و این دومین دوره میزبانی‌ این کشور از این رویداد مهم است که به طور مشترک با مکزیک و کانادا در حال برگزاری‌ آن هستند.

میزبانی جام جهانی 2030 به سه کشور اسپانیا، پرتغال و مراکش سپرده شده و به مناسبت صدمین سالگرد مسابقات جام جهانی، دیدار افتتاحیه در مونته‌ویدئو اروگوئه برگزار خواهد شد و پس از آن نوبت به آرژانتین و پاراگوئه می‌رسد که هر کدام میزبان یک بازی باشند.

میزبانی جام جهانی 2034 هم به عربستان سپرده شده و آمریکایی‌ها به دنبال گرفتن امتیاز میزبانی بیست‌وششمین دوره این رقابت‌ها هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۹۳۲۵ //
ارسال نظر