//
کدخبر: ۳۸۸۶۶۱ //

خواص باور نکردنی چغندر از دیدگاه طب سنتی

از چغندر در رژیم‌های لاغری می‌توان برای سیرکردن شخص و از طرفی تقویت اندام‌ها استفاده کرد, خوردن چغندر پخته به تقویت نیروی جنسی کمک می‌کند, چغندر به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

خواص باور نکردنی چغندر از دیدگاه طب سنتی
به گزارش فرتاک نیوز،

"چغندر" از دیدگاه طب ایرانی دارای طبیعتی گرم و‌تر دارد و بهترین نوع چغندر، شیرین و بی‌ریشه آن است, "چغندر" سفید در درمان بهتر از سرخ آن است، طبیعت چغندر مرکب القوی است.

"چغندر" محلل، مفتح و مُقَطِع بلغم است و جرم آن سبب یبوست می‌شود، خوردن "چغندر" پخته محرک نیروی جنسی است, "چغندر" به دو نوع سفید و سرخ تقسیم می‌شود که "چغندر"سرخ به لبو معروف است, "چغندر" سفید مایل به زردی و با شیرینی کمتر که برگ‌های کوچکتری دارد و سِلق سفید گفته می‌شود و برای درمان بهتر از سرخ آن است.

بهترین قسمت "چغندر" برگ آن است و ساقه آن هم از ریشه بهتر است، با ساقه‌های خوش‌رنگ "چغندر" می‌توان یک پیش‌غذای عالی برای اعضای خانواده به‌خصوص میانسالان تهیه کرد، این غذا به‌خوبی می‌تواند رفع یبوست کند و سلامتی را برای خانواده به‌ارمغان آورد.

برگ‌های چغندر و مقدار کمی از ریشه آن را با کرفس و کمی تَره بپزید، موقع سرو کردن مقداری نمک و روغن زیتون اضافه کنید و بر سفره بیاورید و قبل از غذا خورده شود.

از چغندر در رژیم‌های لاغری می‌توان برای سیر کردن شخص و از طرفی تقویت اندام‌ها استفاده کرد، خوردن چغندر پخته به تقویت نیروی جنسی کمک می‌کند، چغندر به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان