//
کدخبر: ۳۲۹۴۰۷ //

این بیماری‌ها می‌توانند زمینه‌ساز پوکی استخوان شوند!

یک جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه بیماری‌های متابولیسمی نیز می‌توانند زمینه ساز پوکی استخوان باشند، افزود: سرطان مهم‌ترین عامل زمینه‌ای بوده و مهم‌ترین بیماری است که فرد را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.

این بیماری‌ها می‌توانند زمینه‌ساز پوکی استخوان شوند!
به گزارش فرتاک نیوز،

کاظم قائمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بیماری‌های تروئیدی می‌توانند زمینه‌ساز پوکی استخوان باشند؛ بیماری‌های روماتیسمی از جمله آرتریت روماتوئید و لوپوس نیز همه می‌توانند پوکی استخوان را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های متابولیسمی نیز می‌توانند زمینه ساز پوکی استخوان باشند، افزود: سرطان مهم‌ترین عامل زمینه‌ای بوده و مهم‌ترین بیماری است که فرد را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.

این جراح مغز و اعصاب در پاسخ به اینکه شرایط بارداری و زایمان باعث تشدید پوکی استخوان می‌شود، گفت: معمولا اگر مادران باردار تحت نظر متخصص زنان باشند و تغذیه درستی را در دوران بارداری رعایت کنند انتظار نداریم که مشکلی داشته باشد.

قائمی ادامه داد: هرچند که ممکن است یک مقداری تغییر در هورمون‌ها در دوران بارداری این ریسک را افزایش دهد، اما انتظار نداریم فردی که تحت نظر است دچار مشکل شود.

وی بیان کرد: درمان زود هنگام پوکی استخوان بسیار مهم است؛ هر چه بیمار برنامه درمانی را زودتر شروع کند نتایج بهتری به دست خواهد آمد؛ در درمان پوکی استخوان بر کاهش سرعت یا توقف از دست رفتن مواد معدنی، افزایش تراکم استخوان، پیشگیری از شکستگی استخوان‌ها، و کنترل درد ناشی از این بیماری تمرکز می‌شود.

این جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه پزشک، بر مبنای برآورد میزان قرار داشتن شما در معرض خطر شکستگی استخوان طی 10 سال آینده، که با استفاده از اطلاعاتی مانند آزمایش تراکم استخوان انجام می‌شود، توصیه‌های درمانی خود را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: معمولاً اگر خطر شکستگی بالا نباشد، در درمان پوکی استخوان از دارو استفاده نشده و برسبک زندگی، ایمنی و اصلاح عوامل افزایش دهنده خطر از دست رفتن استخوان تمرکز می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۴۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان