//
کدخبر: ۴۲۶۱۱۸ //
آشپزی| نان حلزونی

نان متفاوت | آموزش نان حلزونی !

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه نان حلزونی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

نان متفاوت | آموزش  نان حلزونی !
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه  نان حلزونی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

پیاز (رنده‌شده) ۲ عدد

روغن مایع ب.م.ل

تخم گشنیز (نیم‌کوب‌شده) ۱/۲ ق.س

زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.چ

دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ۱/۲ ق.چ

سیب‌زمینی (پخته و رنده‌شده) ۳ عدد

آب ولرم (دمای کمتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد) ۱/۲ پ

خمیر مایه فوری ۱۰ گ

شکر ۷ گ

آرد گندم (الک‌شده) ۵ پ

نمک ۱ ق.چ

آب ۳۵۰ م.ل

دانه کنجد سفید ب.م.ل

روش تهیه

پیاز را در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت داده تا نرم و شفاف شود، سپس آن را همراه تخم گشنیز، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و فلفل سیاه به سیب‌زمینی رنده‌شده، بیافزایید و هم بزنید. مایه آماده‌شده را کنار بگذارید.

آب ولرم را همراه مایه خمیر فوری و شکر در ظرفی ریخته و هم بزنید و روی آن را پوشانده، سپس آن را به‌مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در بسته در جای گرمی استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود و پف کند.

آرد را به‌تدریج به مایه‌خمیر عمل‌آمده بیافزایید و هم زده سپس نمک را همراه ۸۰ میلی‌لیتر روغن مایع به آن بیافزایید و هم بزنید و الباقی آرد را اضافه کرده تا خمیر یکدستی به‌دست آید و خمیر به دست نچسبد (آرد را در حدی اضافه کنید تا خمیر جمع شود).

آب ولرم را به‌تدریج به مایه بالا افزوده و هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی به‌دست آید، سپس خمیر را به‌مدت ۱۰ دقیقه، روی سطح آردپاشی‌شده ورز دهید (در صورت چسبیدنِ خمیر به سطح و دست، می‌توانید هربار، ۲ قاشق سوپ‌خوری آرد و در صورت سفت بودنِ خمیر، کمی آب به آن بیافزایید). خمیر را داخل کاسه چرب‌شده قرار داده و روی کاسه را با پارچه مرطوب یا سلفون کمی شُل بپوشانید و به‌مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای نسبتاً گرم استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود.

پس از این مدت، خمیر را باوردنه، مستطیلی شکل، به قطر ۵/۱ سانتی‌متری پهن کنید. مخلوط سیب‌زمینی را روی خمیر ریخته و سطح آن را با کاردک صاف کنید. خمیر را از قسمت پهنا رول کرده، سپس آن را به‌شکل دایره‌وار و حلزونی، حول مرکز خمیر بپیچید و روی سینی فر چرب‌شده، قرار دهید.

فر را از ۳۰ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید (در صورت استفاده از فر برقی، باید حالت پختِ پایین و فن کانوکشن و برای استفاده از فر گازی؛ حرارت پایینِ آن را انتخاب کنید).

بقیه زردچوبه را همراه مقداری روغن مایع، در ظرفی ریخته و با همزن دستی هم بزنید، سپس آن را به‌وسیله قلم‌موی مخصوص آشپزی، روی خمیر بمالید و در آخر، مقداری کنجد روی آن بپاشید و سینی را به‌مدت ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار داده تا بپزد.

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده، نان را به‌مدت ۳۰ روی توری سیمی قرار داده تا خنک شود، سپس نان را با چاقوی دندانه‌دار برش زده و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان