//
کدخبر: ۴۲۴۸۸۵ //
آشپزی| نان بیگل مونترال

تا حالا نان بیگل مونترال خوردی ؟ | بیا آموزششو اینجا ببین!

جهت تهیه نان بیگل مونترال مانند هر نان دیگری به چند ماده اصلی نیاز است که تمام مواد اولیه آن با اندازه مورد نظر شرح داده شده است.

تا حالا نان بیگل مونترال خوردی ؟ | بیا آموزششو اینجا ببین!
به گزارش فرتاک نیوز،

جهت تهیه نان بیگل مونترال مانند هر نان دیگری به چند ماده اصلی نیاز است که تمام مواد اولیه آن با اندازه مورد نظر شرح داده شده است.

مواد لازم جهت تهیه نان بیگل مونترال

آرد سفید هفتصد گرم

تخم مرغ یک عدد

نمک ده گرم

مایه خمیر ده گرم

روغن سی گرم

شکر شصت گرم

عسل بیست گرم

آب ولرم سیصد و شصت میلی لیتر

دوره آموزش تهیه نان پیشی

دوره آموزش تهیه نان پیشی

مایه لازم جهت رومال نان بیگل مونترال

عسل چهارصد گرم

کنجد

مراحل طرز تهیه نان بیگل مونترال

در مرحله ابتدایی تهیه نان بیگل مونترال ابتدا فر را در دمای چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت گرم می کنید و کاغذی روغنی را روی سینی فر قرار دهید. سپس داخل یک کاسه نسبتا بزرگ شکر، روغن، آب، خمیر مایه، عسل و تخم مرغ را با همزن خوب مخلوط کرده و بعد نمک اضافه کنید.

وقتی مواد را آماده کردید کم کم آرد را اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آورید. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه دهید که به دستان شما نچسبند. آن را به مدت ده دقیقه ورز دهید و به میزانی به آن آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبیده و با انگشت زدن به آن فرو رفتگی های سطح خمیر به حالت اول برگردد.

داخل یک کاسه را با مقداری روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. سطح خمیر را با کمی روغن مالش دهید و روی آن سلفون بکشید. نیم ساعت به آن استراحت بدهید. بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را به شانزده عدد چانه تقسیم کنید و روی آن را با حوله بپوشانید تا دوباره استراحت کنند.

برای شکل دادن خمیر نان بیگل مونترال ابتدا یک چانه از خمیر را بردارید آن را رول کنید. طول رول را به اندازه یک وجب یا بیست و پنج سانتی متر کش دهید.

نان بیگل مونترال.

حال خمیر طناب شکلی را دور خودش تاب دهید. آرد را به اندازه ای اضافه کرده که به دست نچسبد. خمیر بیگل را دور چهار انگشت خود بپیچید و لبه های آن را به هم فشار دهید. سپس آنقدر خمیر را روی سطح کار عقب و جلو حرکت دهید تا آن را به شکل گرد درآورید. خمیر آماده را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و روی آن را حدود نیم ساعت با حوله بپوشانید.

حال داخل یک قابلمه پر از آب جوش، عسل بریزید. زمان قل خوردن آب و عسل یکی یکی بیگل ها را به مدت دو دقیقه داخل قابلمه قرار دهید. بعد از گذشت دو دقیقه آنها را از قابلمه بیرون آورده و روی یک سطح مشبک قرار داده تا خنک شوند. مقداری کنجد یا تخم خشخاش روی آنها بپاشید و در فر به مدت پانزده الی بیست دقیقه قرار دهید.

دمای فر باید چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت باشد. زمانی که سطح بیگل ها طلایی شد نان شما آماده است. حال آن را در ظرف مورد نظر چیده و از خوردن دست پخت خودتان نهایت لذت را ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۸۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان