//
کدخبر: ۴۲۱۲۵۵ //
آشپزی | سوپ عدس

سوپ خوشمزه و مقوی ایرانی | طرز تهیه سوپ عدس!

همراهان عزیز سلام امروز با آموزش سوپ عدس که خواص بیشماری دارد در خدمت شم هستیم.

سوپ خوشمزه و مقوی ایرانی | طرز تهیه سوپ عدس!
به گزارش فرتاک نیوز،

 سوپ عدس یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه ایرانی است. تهیه سوپ عدس دستور‌العمل‌های مختلفی دارد و در آن از مواد متنوعی استفاده می‌شود. ما ساده ترین و بهترین دستور را اینجا برایتان قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

مواد اولیه برای تهیه سوپ عدس

عدس: یک پیمانه

هویج متوسط: 4 عدد

ساقه کرفس: 2 عدد

آب گوشت: 6 پیمانه

روغن زیتون: یک چهارم پیمانه

پیاز بزرگ: یک عدد

سیر: 4 حبه

رب گوجه فرنگی: یک قاشق چای‌خوری

زیره سبز: یک قاشق چای‌خوری

نمک، فلفل سیاه و قرمز: به اندازه لازم

آب‌لیمو: به اندازه لازم

جعفری خرد شده: مقداری

آموزش مراحل تهیه سوپ عدس

مرحله اول: خیس دادن عدس

مرحله اول برای تهیه سوپ عدس، خیس دادن عدس است. یک کاسه بردارید و عدس را در آن بریزید. مقداری آب به آن اضافه کنید. آب باید به اندازه‌ای باشد که روی عدس را کامل بپوشاند. این کار را از شب قبل انجام دهید و تا زمان پخت سوپ چند بار آب عدس را عوض کنید. با این کار نفخ عدس گرفته شده و برای پخت آماده می‌شود.

مرحله دوم: پخت سبزیجات

برای شروع پخت، ابتدا پیاز و سیر را پوست کنید و پس از شستن خرد نمایید. هویج و کرفس را نیز به صورت نگینی خرد کنید و کناری بگذارید. یک قابلمه بردارید و روغن زیتون را در آن بریزید.

قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز، سیر، کرفس و هویج خرد شده را در روغن زیتون بریزید و بر روی حرارت ملایم تفت دهید. 15 دقیقه صبر کنید و ادویه‌جات سوپ شامل زیره سبز، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به سبزیجات اضافه کنید. کمی هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و عطر ادویه‌جات بلند شود.

مرحله سوم: اضافه کردن عدس

در این مرحله عدس خیس خورده را در قابلمه بریزید و رب گوجه فرنگی را نیز به مواد اضافه کنید. کمی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. در ادامه آب گوشت را به قابلمه اضافه کنید. شعله را کمی زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. آن‌گاه حرارت اجاق را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید.

مرحله چهارم: پوره کردن سوپ

یک ساعت صبر کنید تا عدس و سبزیجات نرم شوند و طعم مواد به خورد هم برود. وقتی عدس پخت و کاملا نرم شد، ‎قابلمه را از روی اجاق بردارید و سوپ را با غذاساز یا بلندر پوره کنید. سوپ شما آماده است. آن را در کاسه موردنظر بریزید و با جعفری خرد شده تزئین کنید. اگر دوست دارید در هنگام سرو مقداری آب‌لیمو ترش به سوپ اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود و طعم بهتری بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان