//
کدخبر: ۴۱۹۸۶۲ //
آشپزی | سوپ مرغ با رشته

سوپ جدید | طرز تهیه سوپ مرغ با رشته !

سوپ مرغ یکی از پرطرفدارترین انواع سوپ‌هاست که نه تنها در ایران، بلکه در تمامی نقاط دنیا طبخ شود. با آموزش این سوپ همراه من باشید.

سوپ جدید | طرز تهیه سوپ مرغ با رشته !
به گزارش فرتاک نیوز،

سوپ مرغ یکی از پرطرفدارترین انواع سوپ‌هاست که نه تنها در ایران، بلکه در تمامی نقاط دنیا طبخ شود. تهیه سوپ مرغ روش‌های مختلفی دارد و از مواد متنوعی در آن استفاده می‌شود، اما نکته مشترک همه آن‌ها مرغ است.

مواد اولیه برای تهیه سوپ مرغ با رشته

رشته فرنگی: یک پیمانه

سینه مرغ: یک عدد

آب مرغ: 5 پیمانه

هویج: ۲ عدد

پیاز متوسط: 2 عدد

گوجه‌فرنگی: 3 عدد

سیر: ۳ حبه

کره: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری

لیموترش: یک عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

آموزش مراحل تهیه سوپ مرغ با رشته

مرحله اول: پخت مرغ

مقدار دو لیوان آب در یک قابلمه بریزید و بر روی اجاق قرار دهید تا جوش بیاید. مرغ را به همراه یک پیاز درون قابلمه قرار دهید تا بپزد. مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و کناری بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن هویج

قابلمه‌ای که برای سوپ در نظر گرفته‌اید را روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید. کره را در قابلمه بیندازید تا آب شود. سپس روغن زیتون را نیز به آن اضافه کنید.

هویج را بشویید و پس از رنده کردن به روغن اضافه کنید.  به مدت دو دقیقه هویج را در روغن تفت دهید.

مرحله سوم: تفت دادن سیر و پیاز

پیاز را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سیرها را بشویید و رنده کنید. پیاز  و سیر را به همراه مقدار بسیار کمی روغن در قابلمه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید پیاز کمی نرم و سبک شود. زردچوبه را به پیاز و سیر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تفت دادن مرغ

وقتی بوی سیر بلند شد، مرغ ریش شده را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و مرغ کمی تفت بخورد.  در این مرحله مقداری نمک و فلفل به مرغ اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. سپس هویج تفت داده شده را به مرغ اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط نمایید.

مرحله پنجم: تفت دادن گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی‌ها را را با رنده ریز رنده کنید تا به شکل پوره مانند درآید. می‌توانید برای این کار از میکسر نیز استفاده کنید. پوره گوجه‌فرنگی را به همراه مقدار بسیار کمی روغن بر روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید کمی تفت بخورد تا آب آن کشیده شود. سپس پوره تفت خورده را به سایر مواد اضافه کنید.

مرحله ششم: اضافه کردن آب مرغ

حالا وقت اضافه کردن آب مرغ است. آب مرغ را به مواد اضافه کنید و مواد داخل قابلمه را هم بزنید تا کاملا باهم ترکیب شوند. سپس حرارت را کمی زیاد کنید تا سوپ شروع به جوشیدن کند.

مرحله هفتم: اضافه کردن رشته

در این‌ مرحله نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید و مزه آن را تنظیم نمایید. سپس شعله را کم کنید و رشته‌ها را در سوپ بریزید. اجازه دهید رشته به آرامی بپزد و نرم شود. در انتهای پخت آب‌لیمو را به سوپ اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید.

اگر دوست دارید کمی جعفری خرد شده در سوپ مرغ با رشته بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس سوپ مرغ با رشته را در ظرف موردنظر بکشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۸۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان