//
کدخبر: ۴۴۷۳۱۳ //
دادستان کرمانشاه خبر داد؛

تعیین تکلیف ۳۹۹۶ پرونده مسن / کشف بیش از ۳۲۴۹ کیلوگرم مواد‌ مخدر طی سال‌جاری در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از تعیین تکلیف ۳۹۹۶ پرونده مسن طی سال‌جاری در کرمانشاه خبر داد.

تعیین تکلیف ۳۹۹۶ پرونده مسن / کشف بیش از ۳۲۴۹ کیلوگرم مواد‌ مخدر طی سال‌جاری در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه امروز (دوم اسفند) برگزار شد.

 تعیین تکلیف ۴۰۸۲ فقره پرونده ورودی به دادسرا طی سال‌جاری

حمیدرضا کریمی" دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در این جلسه با اشاره به عملکرد دادسرای کرمانشاه طی سال جاری تعداد پرونده‌های موجود در دادسرا را پنج هزارو ۱۹۵ پرونده عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون ۳۹ هزار‌ و ۵۵۱ فقره پرونده به این تعداد افزوده شده و تا پایان بهمن‌ماه نیز چهارهزار و ۸۲ فقره از این پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.

 تعیین تکلیف ۱۶۶۹۱ فقره پرونده در شعب اجرای احکام

وی همچنین تعداد پرونده‌های موجود در شعب اجرای احکام در سال جاری را ۱۰ هزارو  ۶۴۸ پرونده عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۲ پرونده به تعداد این پرونده‌ها افزوده شده و در حال حاضر نیز تعداد ۱۶ هزار‌‌ و ۶۹۱ فقره تعیین تکلیف شده است.

 تعیین تکلیف ۳۹۹۶ پرونده مسن در دادسرای کرمانشاه

دادستان کرمانشاه اشاره‌ای هم به تعداد پرونده‌های مسن (پرونده‌های که از زمان ورود آنها به دادسرا بیش از شش ماه گذشته است) داشت و گفت: در سال‌جاری موجودی پرونده‌های مسن در دادسرا پنج هزار و ۴۲ فقره ثبت شده است که از این تعداد سه هزارو ۹۹۶ فقره تعیین تکلیف شده و یک هزارو ۴۶ فقره نیز از این تعداد باقی مانده است.

 کاهش شعب غیرمتعارف  در دادسرای کرمانشاه

 کریمی یکی از عملکرد‌های مطلوب دادسرای کرمانشاه در سال جاری را کاهش شعب غیرمتعارف( دارای موجودی بیش از ۲۰۰ فقره پرونده) از شش شعبه به سه شعبه عنوان کرد و بیان داشت: همچنین ۹۴ آرا صادره در دادسرا مورد رضایت مراجعه کنندگان بوده و تنها چهار مورد از این آرا مورد اعتراض واقع شده است و در زمینه متقن بودن آرا صادر شده در رتبه اول کشور قرار داریم.

 ۴۰۱۲ فقره پرونده در دادسرا  به سازش منجر شده استوی در ادامه اشاره‌ای هم به پرونده‌های که با انجام صلح و سازش به نتیجه رسیده است داشت و‌گفت: در سال‌جاری چهار هزارو ۱۲ فقره پرونده به سازش رسیده است.

 پیشرفت ۹۹.۵درصد طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی

دادستان کرمانشاه همچنین اشاره‌ای هم به طرح کاداستر اراضی داشت و گفت: در حال حاضر طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹.۵ درصد پیشرفت داشته است و  کاداستر اراضی کشاورزی و روستایی نیز ۳۷ درصد اجرایی شده است.

 انسداد ۳۵۰ حلقه چاه غیر‌مجاز در استان

 به گفته کریمی در راستای حفظ حقوق بیت‌المال نیز ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است.

 شناسایی ۱۴۴۹ مجرم سابقه‌دار در بانک اطلاعاتی مجرمین

 وی در ادامه از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن یکهزارو ۴۴۹ نفر از مجرمین سابقه‌دار در بانک اطلاعاتی مجرمین استان خبر داد و افزود: مشخصات این افراد ثبت و ضبط شده است و برخورد با این افراد قاطع و بدون هیچگونه مماشاتی خواهد بود.

تعیین تکلیف ۸۱۷۰ موتور سیکلت رسوبی

دادستان کرمانشاه در ادامه اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری هشت هزار و ۱۷۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی تعیین تکلیف شده است، همچنین از تعداد دو هزارو ۳۶۶ خودروی رسوبی دو هزار و ۲۱ مورد باقی مانده است.

کشف بیش از ۳۲۴۹ کیلوگرم مواد مخدر و ۸۰۰ قبضه سلاح طی سال‌جاری

وی مقدار کشفیات مواد مخدر در استان را نیز بیش از سه هزار و۲۴۹ کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری ۳ هزارو ۸۰۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف و ضبط شده است.

دادستان کرمانشاه در گوشه‌ دیگری از سخنانش، اشاره‌ای به نظارت بر انتخابات پیش رو داشت و گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی از مهرماه در دادگستری استان تشکیل شده و طی پنج ماه گذشته ۵۱ جلسه تشکیل شده و ۲۱۴ مصوبه با رویکرد پیشگیری از جرائم انتخاباتی صادر شده است.

تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای ۶ مدیر

 کریمی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: تاکنون برای شش مدیر متخلف پرونده تخلف تشکیل شده و چند مدیر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

 وی افزود: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی تفاوتی از نظر میزان مجازات ندارد و برای تعدادی از داوطلبین حضور در انتخابات نیز پرونده تخلف تشکیل داده شده است.

دادستان کرمانشاه برخی از تخلفات انتخاباتی را اقدامات مغایر با امنیت ملی نظیر تفرفه‌اندازی قومی و‌مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی، هرگونه تخریب، تهدید و هتک حرمت به اشخاص، نوشتن و اظهارات خلاف واقع، استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی، اخلال و برهم زدن اجتماعات و تعرض به ستادهای انتخاباتی، خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رای و... عنوان کرد و گفت: این اقدامات از ابتدای ثبت‌نام تا پایان انتخابات مشمول جرائم قانونی است.

انجام هرگونه فعالیت انتخاباتی دستگاه‌های دولتی ممنوع است

وی در پایان انجام هرگونه فعالیت دستگاه‌های دولتی در زمینه تبلیغات انتخاباتی را ممنوع اعلام کرد و بیان داشت: مسئولین چه در ساعت کاری و چه خارج از زمان کار حق تبلیغات ندارند اما کارکنان دستگاه‌های دولتی خارج از زمان اداری می‌توانند برای کاندیداهای مورد نظر خود تبلیغ نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان