//
کدخبر: ۳۸۹۴۰۰ //
به مناسبت روز درختکاری انجام گرفت؛

کاشت ۲۰۰ اصله درخت‌جنگلی در مجتمع بیمارستانی امام‌‌ رضا(ع)

به مناسبت روز درختکاری ۲۰۰ اصله درخت جنگلی در ضلع شمالی بیمارستان امام‌رضا(ع)کرمانشاه کاشته شد.

کاشت ۲۰۰ اصله درخت‌جنگلی در مجتمع بیمارستانی امام‌‌ رضا(ع)
به گزارش فرتاک نیوز،

در اولین روز از هفته منابع طبیعی ( ۲۲-۱۵ اسفندماه) و به مناسبت روز درختکاری با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، ‌مدیر‌کل‌منابع طبیعی و آبخیزداری و مسئولین استانی امروز (۱۵ اسفندماه) ۲۰۰ اصله درخت جنگلی در ضلع شمالی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)شهر کرمانشاه به صورت نمادین کاشته شد.

انشااله کولانی مدیر‌کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: شش میلیون هکتار از مساحت ۳۰ میلیون هکتاری زاگرس را جنگل تشکیل داده است که ۵۲۸ هزار هکتار آن در استان کرمانشاه قرار دارد که این جنگل‌ها در هر هکتار بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مکعب آب را جمع‌‌آوری میکنند، همچنین در هر هکتار جنگل سالیانه ۲/۵ تن اکسیژن معادل سهمیه مصرف اکسیژن ۱۰ نفر تولید می‌شود که نشان از نقش جنگل در حیات انسان‌ دارد.IMG_20230306_131328_505

وی نقش درختان بلوط در جمع‌‌آوری ۶۸/۵ تن گرد وغبار و رسوبات کشورهای همسایه و مناطق مرکزی و غیرمرکزی ایران را نقشی موثر عنوان کرد و افزود: درختان بلوط میراث ماندگار جنگل‌های زاگرس هستند.

کولانی مساحت مراتع استان را نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در این مراتع با ۵۲ هزار بهره‌بردار سالانه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان علوفه تولید می‌شود.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: براساس سیاست‌گذاری طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد نهال که به دستور رئیس جمهور اعلام شد،از سال ۱۴۰۲ به بعد طی مدت چهار سال یک میلیارد نهال در کشور تولید خواهد شد که سهم استان کرمانشاه ۸ میلیون طی چهار سال و دو میلیون بصورت سالیانه خواهد بود که امسال نیز ۱۲۲۸ هکتار کشت انجام گرفته و یک میلیون و ۲۰۰ اصله درخت تولید شده است.

 به گفته کولانی این سومین سالی است که منابع طبیعی با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی در بیمارستان امام‌رضا (ع) به غرس درخت پرداخته و ثمره این عمل طی دو و سه سال گذشته در این مکان نمود دارد.

وی در پایان افزود: امروز و به یاد شهدای استان به صورت نمادین ۲۰۰ اصله درخت جنگلی در این مجتمع بیمارستانی غرس خواهد شد و در هر شهرستان نیز دو الی سه بوستان روستایی احداث می‌شود، همچنین در هفته منابع طبیعی نیز ۱۰ هزار اصله درخت در استان کاشته خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۴۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان