//
کدخبر: ۴۵۴۶۵۷ //
رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری:

لزوم ورود ضابطین قضایی به حوزه پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه/ احداث هشت بازار میوه و تره‌بار لنگ مصوبه شورای شهر است

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری کرمانشاه از لزوم ورود و نظارت ضابطین قضایی به حوزه پارکینگ‌ها در این شهر خبر داد.

لزوم ورود ضابطین قضایی به حوزه پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه/ احداث هشت بازار میوه و تره‌بار لنگ مصوبه شورای شهر است

نشست خبری سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ( ۲۸ فروردین‌) برگزار شد.

"محسن دارابی" رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه از جمله مسئولیت‌های این سازمان را ساماندهی پارکینگ‌ها، دستفروشان، بازار روزها، وانت‌بارها و.. عنوان کرد و اظهار داشت: در زمینه ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر کرمانشاه خلا‌ءهای قانونی وجود دارد که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: پیش از اینکه ساماندهی پارکینگ‌های خصوصی به سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی سپرده شود این مسئولیت مدتی بر دوش پلیس راهور و‌ پس از آن به معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه سپرده شد و در حال حاضر نیز این مسئولیت وظیفه سازمان مشاغل شهری است.

دارابی کمبود نیروی انسانی در سازمان و ضعف نظارتی موجود بر پارکینگ‌های سطح شهر را دو چالش عمده در این حوزه دانست و گفت: تعدادی از این پارکینگ‌ها دارای پروانه و مجوز کار از اتاق اصناف هستند و تعدادی نیز فاقد مجوزند و تنها چهار پارکینگ با مالکیت شهرداری کرمانشاه زیر نظر سازمان مشاغل شهری فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه‌های قضایی استان از جمله نیروی انتظامی، پلیس راهور، فرمانداری و دادستانی بر روند کار این پارکینگ‌های بدون مجوز افزود: نرخ‌های افسار گسیخته و متفاوت و استفاده از معبرها و مکان‌های نا‌ایمن این پارکینگ‌ها موجبات ناراحتی و نگرانی همشهریان را فراهم آورده و می‌طلبد مدیران کرمانشاه در راستای حل این معضل کارهایی را انجام دهند.

دارابی در گوشه‌ دیگری از سخنانش به نبود بازار میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: تنها بازار میوه و تره‌بار واقع در میدان آزادی شهر کرمانشاه بصورت افسار گسیخته در حال فعالیت است که باید برای ساماندهی آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: در حال حاضر هشت سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی بازار میوه و تره‌بار در قالب ایجاد ۱۵۰۰ غرفه در مناطق هشت‌گانه شهر کرمانشاه داوطلب شده‌اند که لایحه جذب این سرمایه‌گذاران چهار بار به شورای شهر کرمانشاه ارسال شده اما تا‌کنون ترتیب اثری در این زمینه انجام نگرفته است که در صورت تصویب از سوی شورای شهر این بازارها راه‌اندازی و وانت‌‌های فروش میوه و تره‌بار از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه در ادامه به جابجایی میدان بار کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه احداث میدان بار جدید در منطقه چالابه کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار با کاربری خدماتی با شهرداری کرمانشاه منعقد شده و لایحه آن به شورای اسلامی شهر کرمانشاه ارسال شده که تاکنون به تصویب نرسیده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی میدان بار جدید با سازه سبک را حدود ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت:در صورت موافقت شورای اسلامی شهر کرمانشاه عملیات اجرایی احداث میدان بار جدید در سال جاری آغاز خواهد شد.

دارابی در ادامه دو چالش دیگر در شهر کرمانشاه را عدم ساماندهی دکه‌ها و مشاغل مزاحم در سطح شهر عنوان کرد و گفت: هرچند برای ساماندهی این دکه‌ها کارهایی انجام شده اما همچنان بعضی از دکه‌ها در معابر وجود دارند که مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرده‌اند و مشاغل مزاحم نیز با سد معبر مسیر رفت‌و‌ آمد مردم در پیاده‌‌روها را مسدود نموده‌اند. 

وی اضافه کرد: برای رفع معضل مشاغل مزاحم در کرمانشاه نیز سرمایه‌گذارانی با واگذاری زمین برای انتقال این مشاغل داوطلب شده‌اند که در صورت مشارکت مردم در نظر داریم مکان‌هایی را در این زمینه ایجاد نماییم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۴۶۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان