//
کدخبر: ۴۵۶۲۷۸ //

سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان، از فردا(۱۰ اردیبهشت) خبر داد و گفت: اگر این سامانه تضعیف نشود، بارش‌های مناسبی برای کرمانشاه به همراه دارد.

سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه

علی محمد زورآوند با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا(دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت: این موج ناپایدار تا روز جمعه(۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند همچنین درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی نیز خبر داد

 منبع/ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان