//
کدخبر: ۴۳۰۰۱۰ //
شهردار کرمانشاه:

نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه به مصالح قابل استفاده تبدیل خواهد شد

شهردار کرمانشاه گفت: با تامین اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهور و دریافت تسهیلات، عملیات تبدیل نخاله‌های ساختمانی به مصالح قابل استفاده در شرکت بازیافت کرمانشاه انجام خواهد شد.

نخاله‌های ساختمانی کرمانشاه به مصالح قابل استفاده تبدیل خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شهردار کرمانشاه در همایش بیست‌و‌‌‌پنجمین سالگرد تاسیس شرکت بازیافت مواد و تولید کود عالی با مشارکت شهرداری کرمانشاه که پیش از‌ظهر امروز (هفتم آبان) برگزار شد، اظهار کرد: در نسل ابتدایی بشر، همه چیز بر محور انسان بود و انسان حق داشت هر کاری انجام ده، در نسل دوم این تفکرات تغییر یافت و به جز انسان سایر موجودات هم از حقوقی برخوردار شدند و در نسل سوم، انسان جزئی از حیات شناخته شد اما با انجام فعالیت‌های صنعتی آسیب‌های جدی به طبیعت وارد کرد که با توجه به رویکرد جدید در حفظ محیط زیست گروههای حافظ طبیعت شکل گرفت و شرکت بازیافت کرمانشاه نیز نمونه‌ بارزی از این حامیان محیط زیستی است.

وی با تشکر از زحمات خانم هایده شیرزادی مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه نیز گفت: شرکت بازیافت کرمانشاه مجموعه‌ای منحصر به فرد در کشور است که طی یک ربع قرن تلاش، توانسته با تبدیل مواد زائد به کود عالی از وارد کردن خسارت به طبیعت و محیط زیست جلوگیری نماید. 

شهردار کرمانشاه در ادامه تولید روزانه زباله در کرمانشاه را ۷۵۰ تن عنوان کرد و گفت: هر کرمانشاهی روزانه حدود ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند.

65934f0b-8e4e-413e-8fc1-d7c234a2c0e2

وی تصریح کرد: پسماند ورودی به شرکت بازیافت پس از پالایش به کود کشاورزی عالی تبدیل می‌شود که قابلیت فروش و صادرات برای استفاده در زمین‌های کشاورزی را دارد و بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی پیگیر فروش و صادرات گسترده این کودها در آینده نزدیک هستیم.

نوروزی با اشاره به بحث توسعه و فرآیند‌ تکمیل شرکت بازیافت کرمانشاه نیز گفت: قصد داریم نخاله‌های ساختمانی را به مصالح قابل استفاده تبدیل نماییم و در این زمینه در سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مجموعه در زمینه تبدیل نخاله مصوب گردید که با تامین اعتبار و دریافت تسهیلات توسط شرکت بازیافت عملیات تکمیل این مجموعه انجام خواهد شد.

 به گفته شهردار کرمانشاه به ازای هر یکهزار شهروند باید شش نفر نیروی انسانی در شهرداری خدمات‌رسانی نمایند یعنی شهرداری کرمانشاه باید حداقل شش‌ هزار نیروی انسانی داشته باشد که در حال حاضر چهارهزار و ۴۳۵ نفر پرسنل در شهرداری فعالیت می کنند و در این زمینه با کمبود حدود ۱۷۰۰ نیرو انسانی در شهرداری مواجه‌ایم و این موضوع باعث شده در زمینه جمع‌آوری پسماند از مبدا دچار مشکل شویم.

وی مشکل دیگر شهرداری کرمانشاه در زمینه جمع‌آوری زباله از درب منزل را ماشین‌آلات فرسوده عنوان کرد و گفت: در حال‌حاضر هشت دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله برای هشت منطقه شهرداری خریداری کرده‌ایم که در صورت تامین کادر کارگری وضعیت روفت‌و روب تسریع خواهد شد و در پی آن به دنبال تفکیک زباله نیز به صورت گام‌به گام خواهیم بود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۰۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان