//
کدخبر: ۴۱۰۳۰۸ //

واحدهای برتر و نمونه کرمانشاه در روز صنعت و معدن تجلیل شدند

در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن از فعالان برتر و نمونه این حوزه در کرمانشاه تجلیل شد.

واحدهای برتر و نمونه کرمانشاه در روز صنعت و معدن تجلیل شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن  امروز (۱۵ تیرماه) با حضور قائم‌مقام دبیر‌کل خانه صنعت کشور، نماینده مردم سنقر و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و مدیران و مسئولین استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس خانه صنعت استان در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال است شعارهای سال براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر اقتصاد و اشتغال شکل گرفته است، اظهار کرد: ادامه حیات در بخش تولید‌ امروز با شرایط سختی همراه است و توسعه و پایداری آن نیازمند ثبات نرخ ارز در کشور است.

جهانبخش شکری، در ادامه تامین زیرساخت‌ها درفرآیند تولید را امری لازم و ضروری دانست و افزود: استان کرمانشاه با دارا بودن نرخ بالای بیکاری نیازمند توجه مسئولین است و در این زمینه قطع برق صنایع در تابستان و قطع گاز در زمستان مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند که در این شرایط سخت ممکن است نرخ بیکاری در استان را افزایش دهد.

2

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان تولیدکننده برق، در تامین برق سایر استان‌ها سهیم است گفت: در استان کرمانشاه ۸۰۰ مگاوات برق مصرف می‌شود که سهم صنعت از این میزان مصرف بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ مگاوات است و این در حالیست که کارخانجات بزرگ در استان‌های دیگر چند برابر برق مصرفی استان کرمانشاه را در بخش صنعتی،خانگی و کشاورزی استفاده می‌کنند‌.

شکری خاطرنشان کرد: مسئولین باید استان کرمانشاه را به صورت ویژه ببینند و در راستای توسعه استان، قطعی برق و گاز صنایع را لحاظ نکنند.

در ادامه رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه با تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این عرصه دهم تیرماه را روز مبارکی برای کرمانشاه دانست و گفت:در این روز بزرگ ۵۷ واحد صنعتی نمونه در سطح ملی معرفی شدند که ۲ واحد آن از کرمانشاه بود.

  محسن دارابی با تقدیر از زحمات استاندار کرمانشاه در زمینه تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان افزود: حدود شش ماه پیش تنها ۵۰ میلیارد تومان از مصوبات این سفر محقق شده بود که با تشکیل جلسات منظم و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد انعقاد قرار‌داد انجام گرفته، همچنین یک‌هزار و ۲۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری در دستور کار قرار دارد و در مجموع بیش از  ۳۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه محقق شده است.

3

وی از ثبت شرکت سهامی عام "گسترش سوخت سبز" استان نیز خبر داد و بیان داشت: در مرداد‌ ماه سال جاری پذیره‌نویسی  سهام این شرکت انجام خواهد شد و دستیابی به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی پایدار در استان میسر خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان به عنوان حامی تولیدکنندگان و تعدادی از تلاشگران حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه تجلیل شد.

4

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۳۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان