//
کدخبر: ۴۰۹۶۹۳ //

داریوش فرمانی مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه شد

آیین معارفه مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با حضور معاون امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی،معاون سیاسی استانداری وسرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

داریوش فرمانی مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

داریوش فرمانی در این مراسم با تشکر و تقدیر از انتخاب وی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای پتانسیل‌های بالایی است و اعتقاد دارم تاریخ و تمدن آنقدر در این استان مهم است که آثاری چون بیستون در آن به وجود آمده است.
وی با اشاره به گردشگری اقلیمی،تاریخی و مذهبی در استان کرمانشاه گفت:۳۷ نوع جاذبه گردشکری در این استان وجود دارد که توجه به آنها توسعه استان را در پی خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اولویت اول خود در این حوزه را به اتمام رساندن موزه منطقه‌ای غرب کشور عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه تهیه و تکمیل مطالعات معماری موزه، تهیه طرح محتوایی و گرافیکی محیطی را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر پیمان‌سپاری انجام شده و پس از پایان مطالعات و تحقق اعتبارات طی ۲سال ونیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی از افتتاح چهار موزه جدید طی سال گذشته در استان نیز خبر داد و گفت: پیش از این ۱۴ موزه در استان فعالیت داشتند که با ساخت و راه‌اندازی چهار موزه جدید این تعداد به ۱۸ موزه افزایش یافت.
فرمانی در ادامه از طراحی بافت ویژه تاریخی در شهرستان سنقر خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت در شهرستان سنقر اجرا شد.
این مسئول اضافه کرد: طی ۱۵ سال گذشته نتوانستیم برای بافت تاریخی کرمانشاه ضوابطی را تهیه کنیم اما در مدت ۶ ماه داین ضوابط تهیه و به وزارتخانه ارسال شد که امیدوارم پس از گذشت ۱۵ سال شاهد راه اندازی سامانه بافت در کرمانشاه باشیم.
به گفته فرمانی میراث فرهنگی استان در سال‌جاری بیش از ۱۰ کاووش را در حال انجام دارد که برخی از این کاووش‌ها برای اولین اطلاعات تاریخی در مورد تمدن آشور را در اختیار جامعه باستان‌شناسان قرار داد.

-9223372036854775808_-211332

فرمانی با تاکید بر اینکه گردشگری اولویت استاندار کرمانشاه است نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های حوزه گردشگری بهره لازم را خواهیم برد.

وی در گوشه‌دیگری از سخنانش از کرمانشاه به عنوان استان جشنواره‌ها نام برد و افزود: از ابتدای نوروز تاکنون هر دو هفته یکبار، جشنواره‌ای در کرمانشاه برگزار شده است و پنجشنبه و جمعه آینده نیز جشنواره بین المللی اسب کرد را در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد .

وی از جمله اهداف برگزاری جشنواره بین المللی اسب کرد را ثبت جهانی اسب کرد عنوان کرد و بیان داشت: در این جشنواره ۲۴ نفر از کشور عراق میهمان ما خواهند بود.


مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام خود را ثبت جهانی محور ساسانی از معبد آناهیتا تا ایوان مدائن در کشور عراق عنوان کرد و گفت: امیدواریم طی دوسال آینده مجموع آثار ثبت شده در سطح جهانی را به چهار مورد برسانیم که اتفاق بی‌نظیری در استان خواهد بود.


وی توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان را هم مهم دانست و بیان داشت: امسال در مسیر اربعین بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار به مجتمع‌های بخش خصوصی پرداخت شد که تا خدمات شایسته‌ای به زوار در این مسیر ارائه شود.
فرمانی مجموعه اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی در سال گذشته را ۱۹ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی هشت درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این اعتبارات به ۸۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد رسیده است که نوید خوبی برای رسیدن به اهداف مهم در حوزه میراث فرهنگی است.


مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه تعامل با کشور عراق و اقلیم کردستان در راستای توسعه گردشگری را مهم عنوان کرد و افزود: امیدواریم با رایزنی‌های انجام گرفته به زودی شاهد رشد این حوزه باشیم همچنین رایزنی‌هایی هم باروسیه انجام شده که از طریق انجمن بومگردی پیگیر این موضوع هستیم.


وی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی داشت و گفت: در استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید صنایع دستی وجود دارد و در حال حاضر بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند،۱۴۳  اثر هم دارای مهر اصالت ملی هستند و هشت اثر نیز دارای مهر اصالت جهانی هستند که نشان از ظرفیت بالای صنایع دستی در استان کرمانشاه است.
وی آموز‌ش را نیز یکی از اولویت‌های حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: درحال حاضر بیش از ۱۵ کلاس آموزشی در استان فعال  است.
گفتتی است؛ در پایان این مراسم داریوش فرمانی به عنوان مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شد.

وی پیش از این معاون میراث فرهنگی کرمانشاه بود و مدتی نیز به عنوان سرپرست میراث فرهنگی استان، در این حوزه مدیریت کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۹۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان