//
کدخبر: ۴۵۶۴۳۹ //
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خبر داد؛

سقط روزانه ۲۲ جنین در کرمانشاه وسکوت مسئولین استانی

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان از سقط روزانه ۲۲ جنین در کرمانشاه وسکوت مسئولین استانی در این راستا خبر داد.

سقط روزانه ۲۲ جنین در کرمانشاه وسکوت مسئولین استانی
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز( دهم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

"دکتر رضا‌ منصوری" در این نشست غالب فعالیت‌های این سازمان را، فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت:در راستای اجرای فعالیت‌های درمانی، چهارشنبه‌های اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم متشکل از پزشک، پرستار،کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کمتر برخوردار استان اعزام می‌شوند و پس از ویزیت و بیمار درمانی کسانی که نیاز به کارهای تخصصی‌تر دارند از انجام آزمایش تا اعمال جراحی بصورت رایگان برایشان انجام خواهد شد.

وی اشاره‌ای به فعالیت‌های این سازمان در سالگرد عملیات بازی‌دراز داشت وگفت: عوامل بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی استان در کنار سایر دستگاه‌ها در قالب یک تیم منسجم در این مراسم ارائه خدمت خواهند کرد.

وی از جمله سایر فعالیت‌های این سازمان را، پوشش درمانی مراسم اربعین، اجرای طرح‌های غربالگری در کنار سایر نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و انجام طرح‌های غربالگری دندانپزشکی به کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲،  ۲۱۶ تیم‌ عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر‌روز به مناطق کمتر برخوردار اعزام شده‌اند.

 رئیس بسیج جامعه پزشکی همچنین تصریح کرد: در مراجعه به مناطق کمتر برخوردار بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص، و بیش از ۹۰۰ کادر درمان و بهیار با ما همراهی داشته‌اند و  تعداد ۴۸۳ نفر به پزشکان متخصص ارجاع  و ۳۶ نفر از این تعداد نیز بستری شده‌اند.

 منصوری ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارو و مابقی مربوط به دیگر خدمات ارائه شده بوده است.

 وی در گوشه دیگری از سخنانش نرخ رشد جمعیت در کشور را هفت دهم درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ در استان شش دهم درصد و در شهرستان کرمانشاه چهار دهم درصد است این درحالی است که در ۳۰ سال گذشته نرخ رشد جمعیت ۳.۹۱ صدم درصد بوده که در حال حاضر به کمتر از یک درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: کمترین نرخ رشد جمعیت در استان مربوط به شهرستان دالاهو پنج صدم درصد و بیشترین نرخ رشد استان در شهرستان جوانرود با ۱.۳ درصد است که بازهم تاسف برانگیز است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تعداد موالید در سال ۱۴۰۲ در کشور را ۹۷۵‌ هزارو ۴۰۶  نفر اعلام کرد و افزود: در استان کرمانشاه طی سال گذشته ۲۳ هزار و ۱۹۶ نفر در استان متولد شده‌اند و دو هزار و ۳۴۰ نفر فوت کرده‌اند.

 به گفته منصوری آمار سقط جنین در استان  بسیارتاسف برانگیز است و روزانه بین ۲۲ تا ۲۵ مورد سقط جنین در استان کرمانشاه انجام می شود.

 وی موضوع مورد بحث در این زمینه را کم‌توجهی، برخی مدیران در راستای پیشگیری، شناسایی و برخورد‌ با این فاجعه هولناک دانست و گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و مرکز نیکوکاری نفس، دست یاری به سوی‌ مدیریت ارشد استان، مجموعه‌ معاونت‌‌های استانداری، امام‌ جمعه محترم کرمانشاه و نهادهایی همچون؛ اوقاف،‌‌ نیروی‌انتظامی،سربازان‌ گمنام‌ امام‌ زمان (عج)،کمیته‌امداد،بهزیستی،‌هلال‌احمر‌ وصداوسیماو..در‌ راستای پیشگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان سقط جنین در کرمانشاه دراز می‌کند و تقاضای مساعدت در این زمینه را دارد.

وی چالش دیگر در حوزه سقط جنین را بی‌توجهی تعدادی از پزشکان در حوزه زنان و ماما‌یی اعلام کرد و بیان داشت: با وجود برگزاری جلسات متعدد بسیاری از این افراد موضوع را جدی نگرفته‌اند و لازم است با این موضوع به صورت قهری برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته عامل اصلی سقط جنین در هیچ کجای دنیا به دلیل شرایط مالی نیست و تنها کمتر از ۱۰ درصد مادران به دلیل عدم تمکن مالی فرزندان خود را سقط می‌کنند و این موضوع ریشه فرهنگی دارد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان