//
کدخبر: ۴۵۸۶۶۵ //

دلایل عدم رضایت جنسی زوج‌ها | چرا زوج‌ها از رابطه جنسی خود راضی نیستند؟

. تحقیقات نشان داده است که دلیل بسیاری از طلاق‌های توافقی، خیانت زوج‌ها و طلاق‌های عاطفی، عدم رضایت جنسی در رابطه است.

دلایل عدم رضایت جنسی زوج‌ها | چرا زوج‌ها از رابطه جنسی خود راضی نیستند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

رضایت جنسی یکی از مهم‌ترین عواملی است که در سکس و رابطه جنسی باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که دلیل بسیاری از طلاق‌های توافقی، خیانت زوج‌ها و طلاق‌های عاطفی، عدم رضایت جنسی در رابطه است.

رابطه جنسی بخش مهمی از رابطه و زندگی زناشویی شما را شامل می‌شود؛ پس بسیار مهم است که نسبت به آن حساس باشید. در برخی از موارد ممکن است که یکی از زوجین یا هردو آن‌ها از رابطه جنسی خود راضی نباشند و رابطه جنسی به اندازه‌ کافی برای زوج‌ها هیجان‌انگیز و کافی نباشد. در چنین شرایطی بسیار مهم است که درباره مسائل و مشکلات رابطه جنسی و سکس با یکدیگر گفتگو داشته باشید و درخواست‌های خود از رابطه جنسی را خیلی واضح و شفاف بیان کنید.

متاسفانه با توجه به فرهنگی که ما داریم، سکس همچنان به عنوان یکی از تابوهای بسیار مهم شناخته می‌شود؛ همین موضوع می‌تواند باعث خجالت شود. بسیاری از زوج‌ها، به خصوص خانم‌ها، تمایلی به صحبت واضح و شفاف درباره سکس خود ندارند؛ همین موضوع باعث می‌شود که زوج‌ها درباره نقص‌ها، مشکلات رابطه جنسی و تمایلات خود با یکدیگر گفتگو نکنند و رضایت جنسی بالایی نداشته باشند.

عدم رضایت جنسی بعد‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگر در رابطه عاطفی و رابطه زناشویی شما شود و زندگی شما را به شدت تهدید کند؛ پس توصیه می‌کنیم که در صورت مواجهه با هرگونه مشکلات جنسی، عدم رضایت جنسی و … در وهله اول حتما با شریک خود صحبت کنید و به دنبال حل مشکلات سکس خود باشید. در این مسیر می‌توانید از کمک‌های سکس تراپیست و زوج درمانگر نیز استفاده کنید تا میزان رضایت جنسی خود از رابطه را بالاتر ببرید و زندگی جنسی بهتری داشته باشید.

اصلی‌ترین دلایل کاهش رضایت جنسی بین زوج‌ها

در ادامه برخی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث کاهش رضایت جنسی زوج ها می‌شود را بررسی می‌کنیم. با حل این مشکلات و اختلالات جنسی در رابطه زناشویی خود، می‌توانید میزان رضایت جنسی خود را تا میزان قابل توجهی بالا ببرید.

بیشتر بخوانید:

رابطه جنسی

عدم توجه به خواسته‌های فرد مقابل

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث عدم رضایت جنسی در سکس می‌شود، عدم توجه به خواسته‌های طرف مقابل است. برای آن که هر دوی شما از رابطه جنسی خود رضایت داشته باشید و کیفیت رابطه جنسی خود را بالا ببرید، لازم است که به خواسته‌های هر دوی شما توجه شود.

در این مورد، لازم است که پیش از رابطه جنسی یا حتی در حین رابطه جنسی، در مورد خواسته‌ها و علایق خود در رابطه جنسی صحبت کنید و از پارتنر خود بخواهید که به خواسته‌های شما توجه کند. همچنین اگر خواسته‌ی همسرتان مطابق میل شما نیست، باید با یکدیگر گفتگو داشته باشید و به صورت منطقی آن را رد کنید یا به دنبال یک راه حل جایگزین برای آن باشید.

توجه داشته باشید که رابطه جنسی به هیچ عنوان خودخواهی را نمی‌پذیرد و اگر در تخت خواب خود خواه هستید، نباید انتظار یک رابطه جنسی باکیفیت و لذت‌بخش را داشته باشید. خودخواهی در رابطه جنسی یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رضایت جنسی در بین زوج‌ها است. برای آن که هر دوی شما از رابطه جنسی لذت ببرید و رابطه جنسی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، لازم است که به خواسته‌های یکدیگر توجه داشته باشید.

رابطه جنسی و به طور کلی زندگی جنسی تاثیر بسیار زیادی روی رابطه عاطفی شما و همسرتان خواهد داشت؛‌ از این رو بهتر است که در طول زندگی مشترک، به زندگی جنسی خود نیز توجه ویژه داشته باشید و از کنار مسائل و مشکلات پیرامون آن به سادگی عبور نکنید.

وجود مشکل در رابطه عاطفی

رابطه جنسی شما تنها محدود به تخت خواب شما نمی‌باشد و روابط شما خارج از اتاق خواب نیز تاثیر مستقیمی روی رابطه جنسی شما دارد؛ پس اگر در رابطه عاطفی خود با همسرتان دچار مشکل هستید، نباید انتظار یک رابطه جنسی خوب و باکیفیت داشته باشد.

متاسفانه یک تصور اشتباه و غلط درباره رابطه جنسی وجود دارد و آن این است که رابطه جنسی را محدود به تخت خواب می‌کنند. اگر می‌خواهید رابطه جنسی باکیفیتی داشته باشید و میزان رضایت جنسی خود را افزایش دهید، لازم است که مشکلات رابطه عاطفی خود را حل کنید و به دنبال ایجاد یک رابطه عاطفی و صمیمی بین خود و همسرتان باشید. اگر در خارج از تخت خواب با بی‌احترامی با یکدیگر برخورد می‌کنید، علایق و سلیقه یکدیگر برای شما مهم نیست، تنها به فکر خود هستید، رابطه عاشقانه خوبی ندارید و … نباید انتظار رابطه جنسی باکیفیت و رضایت جنسی بالا نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

رابطه جنسی

اختلالات جنسی

یکی دیگر از موارد بسیار شایع که باعث کاهش رضایت جنسی در رابطه می‌شود، اختلالات جنسی است. اختلالات جنسی مثل اختلال نعوظ، زود انزالی، سرد مزاجی، واژینیسموس، اعتماد به نفس جنسی پایین و داشتن تصویر بدنی بد از خود و … از جمله اختلالات جنسی هستند که روی رضایت جنسی زوج‌ ها تاثیرگذارند.

برای آن که کیفیت رابطه جنسی خود را بالا ببرید و رضایت جنسی بیشتری از سکس خود داشته باشید، لازم است که به دنبال حل این اختلالات جنسی باشید.

برخلاف تصور عموم، اغلب زوج‌ها حداقل یک بار در طول زندگی مشترک خود با اختلالات جنسی مواجه می‌شوند. برخی از اختلالات جنسی می‌توانند موقتی باشند و تنها در شرایط خاص به وجود آیند که با صحبت و گفتگو درباره آن، خیلی راحت می‌توان آن را حل کرد؛ اما برخی دیگر از اختلالات جنسی، برای درمان نیاز به کمک حرفه‌ای یک متخصص دارند. در چنین شرایطی سکس تراپیست می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. با مراجعه به یک سکس تراپیست حرفه‌ای، می‌توانید اختلالات جنسی خود را درمان کنید و رضایت جنسی خود را بالا ببرید.

مشکلات و اختلالات جنسی می‌تواند روی میزان رضایت شما از رابطه جنسی تاثیر بگذارد؛ از این رو بسیار مهم است که به فکر درمانی برای آن باشید. از آن جایی که صحبت در مورد مشکلات جنسی و رابطه جنسی کمی سخت است، معمولا زوج‌ها شروع درمان را به تاخیر میاندازند و سعی می‌کنند خود روشی برای درمان آن پیدا کنند. همین موضوع باعث می‌شود که این پروسه ماه‌ها طول بکشد؛ در صورتی که با مراجعه به سکس تراپیست و شروع درمان حرفه‌ای خیلی زود می‌توانید نتیجه آن را مشاهده کنید.

بیشنر بخوانید:

کیفیت رابطه جنسی

تکراری شدن رابطه جنسی

معمولا یکی از شکایت‌هایی که زوج‌ها در مورد رابطه جنسی خود دارند، تکراری بودن رابطه جنسی است. معمولا پس از چند سال از زندگی مشترک، زو‌ج‌ها برای رابطه جنسی دیگر آن شوق و شور اولیه را ندارند و رابطه جنسی برای آن‌ها تکراری می‌شود؛ همین موضوع باعث کاهش رضایت جنسی زوج ها می‌شود. برای حل چنین مشکلی، بهتر است که در رابطه جنسی خود تنوع ایجاد کنید. سعی کنید آن را محدود به اتاق خواب خود نکنید و رابطه جنسی در مکان‌های دیگر خانه را نیز امتحان کنید. همچنین می‌توانید برای یک شب عاشقانه دو نفره برنامه بریزید و شور و شوق را به رابطه جنسی خود بازگردانید.

تغییرات زندگی

در برخی از موارد، کاهش کیفیت رابطه جنسی و به طبع آن، کاهش رضایت جنسی زوج‌ها به دلیل تغییرات اساسی است که در زندگی آن‌ها رخ داده است. به عنوان مثال، اگر یکی از زوج‌ها دوران پر استرس و اضطرابی را سپری کند یا فشار کاری بالایی را تحمل کند، این موضوع قطعا روی کیفیت رابطه جنسی او نیز تاثیرگذار است و می‌تواند باعث کاهش رضایت جنسی زوج‌ ها شود.

دوران بارداری و به دنیا آمدن فرزند نیز از جمله تغییرات اساسی زندگی است که روی رضایت جنسی تاثیرگذار است. معمولا آقایان از نداشتن رابطه جنسی در دوران بارداری خانم و سرد مزاجی آن گله دارند؛ اما با صحبت، گفتگو و درک متقابل می‌توانید این مشکل را حل کنید و از روش‌های مناسب‌تر برای رابطه جنسی در دوران بارداری استفاده کنید. همچنین پس از تولد فرزند نیز، شکل رابطه جنسی شما ممکن است تغییر کند و دیگر آن آزادی عملی که قبل از تولد فرزندتان داشتید را نخواهید داشت و نگرانی بابت اینکه «اگر کودک رابطه جنسی والدین را ببیند؛ چه می‌شود» باعث می‌شود که رضایت جنسی شما کاهش پیدا کند. برای حل چنین مشکلاتی لازم است که درباره آن با یکدیگر گفتگو کنید و به دنبال راه حلی مناسب برای آن باشید تا چنین مسائلی روی رابطه جنسی شما تاثیر منفی نگذارند.

یکی از ترس‌های والدین در مورد داشتن رابطه جنسی، این است که فرزند آن‌ها یکباره، در حین رابطه جنسی وارد اتاق شود و رابطه جنسی والدین را ببیند. این شرایط هم برای والدین و هم برای فرزند می‌تواند استرس‌زا باشد و اگر به درستی با آن برخورد نشود، صدمات روحی جبران ناپذیری را به فرزند شما وارد می‌کند و سلامت جنسی فرزندتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان