//
کدخبر: ۴۲۹۳۱۳ //
استاندار کرمانشاه:

برخی شوراها موجب کُندی امور شهر شده‌‌اند

استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات درونی در برخی شوراهای اسلامی شهرها در سطح استان، گفت: تداوم این وضعیت می‌تواند منجر به سلب عضویت و حتی انحلال شورا شود که این وضعیت را نمی‌خواهیم و از اعضای شوراها انتظار داریم خودشان شان و جایگاه شورا را حفظ کنند.

برخی شوراها موجب کُندی امور شهر شده‌‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی ، در جلسه امروز (سوم آبان) رییس شورای عالی استان ها با اعضای شورای اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه شوراها حلقه میانی مردم و مسئولین هستند، گفت: شوراها با توجه به ارتباط بسیاری که با بدنه جامعه دارند، بهتر در جریان امور شهرها و روستاها بوده و می‌توانند با پیشنهادات خود به مسئولین و شهرداری ها، راهگشای حل مشکلات مردم باشند.

صحرایی با اشاره به جایگاه بالای شوراها گفت: شوراها نباید تنها به بیان مشکلات اکتفا کرده و باید به مرجع خوب پیشنهاد و راهکار تبدیل شوند.

وی افزود: آنها با اشراف بیشتری که در حوزه انتخابیه خود در شهرها و روستاها دارند، می توانند راهکارهای موثر و کاربردی تری را برای حل مشکلات این مناطق به مسئولین ارائه کنند و این مشکلات باید اولویت بندی شده و بر اساس اولویت ها پیگیری شوند.

صحرایی گفت: بطور مثال مشکل زمین‌های قولنامه ای باید یکی از اولویت‌ها باشد، چرا که در همه جا با این معضل مواجه هستیم و شوراها باید این موضوع را چکش کاری کرده و راهکارهای کاربردی رفع این مشکل را مطرح کنند تا بتوانیم با همکاری هم اصلاحات نهایی را انجام داده و این موضوع را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شان و جایگاه شوراها باید در وهله اول توسط خود اعضای شوراها گرامی داشته شود، گفت: در مقاطعی شاهدیم که مسائل درونی شوراها آنها را دچار چالش کرده و همین امر موجب کند شدن روند اقدامات شهری می شود.

استاندار کرمانشاه گفت: شوراها از جمله شورای شهر کرمانشاه باید مشوق و پشتیبان رفع مشکلات شهری باشد، اما متاسفانه شاهدیم برخی از این شوراها به جای کارگشایی موجب کُندی امور شهر شده‌اند.

صحرایی تاکید کرد: اگر این معضلات و مشکلات درونی شوراها حل نشود، قطعا نگاه عمومی به شوراها تغییر خواهد کرد و شهر از این ظرفیت بی بهره می ماند.

وی افزود: شوراها باید کاری کنند مردم آنها را به عنوان واسطه خیر نگاه کنند، نه مرجعی که موجب کندی امور شهر شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه تداوم این چالش ها در برخی شوراها گاها موجب شده شاهد سلب عضویت برخی اعضا باشیم و برخی شوراها هم منحل شوند، بنابراین شوراها باید مراقب جایگاه و هویت خود باشند.

وی تاکید کرد: درخواست ما از تمام شوراها از جمله شورای شهر کرمانشاه این است که از حاشیه‌ها دوری کرده و روی مسائل و مشکلات اصلی شهر تمرکز کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۳۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان