//
کدخبر: ۲۱۱۴۴۸ //

بخش مهمی از گام دوم انقلاب مربوط به زنان است

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر اقتصاد آینده کشور، گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم بخشی مهمی مربوط به نقش مهم زنان است و نمی‌توان نقش زنان را با چیز دیگری جایگزین کرد.

بخش مهمی از گام دوم انقلاب مربوط به زنان است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد، عادل پیغامی در پنجمین نشست تبیینی گفتمانی «زن و خانواده» در اندیشه رهبر انقلاب که با موضوع «نقش زن در اقتصاد خانواده» در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش زن و فهم این جایگاه و ارزش آن در اقتصاد ایران، گفت: غربی‌ها نگاه‌شان به اجتماع معمولاً فقط فرد و جامعه است اما در نگاه اسلام فرد، خانواده و جامعه را داریم درحالیکه در غرب اهمیت با جامعه است و تمامی شرکت‌ها و مجموعه‌ها باید در راهبرد جامعه تعریف شوند.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: به تعبیر شهید مطهری در نگاه اسلامی ما اصالتی به نام خانواده داریم به این صورت که دو نفر شریک شده و خانواده را تشکیل داده‌اند، شرکت‌ها اصالتی ندارند، اما خانواده در نگاه اسلام اصالت و اهمیت وسیعی دارد.

وی افزود: خانواده مهم‌ترین سلول اجتماع است و برای ما یک هویت اصیل است پس اقتصاد آن نیز یک سلول بنیادین و دارای اهمیت است، اگر در کشور قائل به اقتصاد مقاومتی هستیم، اقتصاد خانواده نیز باید مقاومتی شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، اول باید اقتصاد خانواده مقاومتی شود، بعد اقتصاد شهر و پس از آن اقتصاد استان و در نهایت اقتصاد ملی مقاوم شود.

پیغامی در ادامه ویرانی بنیاد خانواده و به تبع آن اقتصاد خانواده را سم دانست و گفت: دشمن پیوسته به دنبال ویرانی بنیاد خانواده است همانطور که برای انقلاب صنعتی نیاز به از بین بردن خانواده بود چون در آن دوره زنی می‌خواستند که در معدن کار کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در آن شرایط نیاز به کارگر ارزان وجود داشت و جامعه غربی دیگر نمی‌تواند به زن به عنوان زن یا همسر یا مادر نگاه کند بلکه اگر بتواند استعماری بر او پیدا کرده و به عنوان کارگر هرچه ارزان‌تر از او بهره‌مند شود که وسیله به دردبخوری در نظام اقتصادی غرب خواهد بود.

وی گفت: به همین جهت ویرانی بنیاد خانواده برای آن ها اتفاقی بد به شمار نمی‌رود اما در نظام اسلامی ما به شدت آسیب‌زا است و به همین دلیل نیز به دنبال تخریب نظام خانواده در کشور ما هستند.

پیغامی با اذعان بر این که نگاه سنتی که می‌خواست زن را در خانه محبوس کند، نگاه انقلاب اسلامی نیست، اظهار کرد: اگر اقتصاد آینده کشور، گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم بخشی مهمی مربوط به نقش مهم زنان است و نمی‌توان نقش زنان را با چیز دیگری جایگزین کرد و باید به نقش اساسی زنان با حضور خود زنان پرداخته شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما به حضور زن در جامعه اصلاً معترض نیستیم، گفت: به این ترتیب برنامه‌ای برای تعطیل کردن ظرفیت‌های بانوان در اقتصاد و جامعه نداریم و بحث احکام شرعی و حیا در جای خود قرار دارد و مانعی برای مشارکت زنان در جامعه محسوب نمی‌شود اما حرف مهمی داریم که باید از عنصر زن محافظت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر زن بخواهد مانند مرد در چرخه اقتصادی بچرخد، عنصر آسیب‌پذیرتری است و در این صورت باید قانون، حمایت‌های جدی‌تری نسبت به حال حاضر برای زنان انجام دهد.

پیغامی با بیان این که در اقتصاد خانواده مدیر اقتصادی و مسئول الگوی مصرف زن است، خاطرنشان کرد: درست است که مرد تامین کننده است اما مسئولیت مصرف این کالای ایرانی و مصرف کالای تولید شده کارگر ایرانی، زنان خانوار هستند و حال از این سهم ایجاد اشتغال و تولید بیشتر چه سهمی به بانوان ایرانی می رسد؟

این استاد دانشگاه افزود: قانون‌گذار باید سهمی برای زن خانوار در الگوی مصرف و سهمی از اشتغال ایجاد شده توسط زن خانوار ایجاد کند و در واقع این زنان بودند که سبب مصرف این تولیدات ملی شدند.

وی عنوان کرد: زنان ایرانی باید در حوزه مدیریت پس‌انداز اقدامات جدی کند و این که این پس‌انداز پس از ذخیره‌سازی و جلوگیری از مصرف در چه جایی و به چه صورتی اقدام به سرمایه گذاری شود بسیار مهم است.

پیغامی اضافه کرد: اگر انواع نهاد‌های اقتصادی درست داشته باشیم، اموال در صورت‌های مختلف فریز نمی‌شد و زنان در چرخه‌های زندگی می‌توانند با توزیع پس‌انداز و مصرف ذخیره‌ها اتفاقات بی‌نظیری را رقم بزنند و مطمئناً در کشور ما نقش زنان در توزیع ثروت بی بدیل است.

گفتنی است سلسله نشست های گفتمانی «زن و خانواده» ویژه بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی با حضور اساتید و متخصصان این عرصه در حال برگزاری است.

این دوره تخصصی با موضوعات «کرامت و هویت»، «الگوها و اسوه‌ها»، «ازدواج اسلامی»، «خانواده»، «خدمت انقلاب اسلامی به زنان» و «نگرش‌های غلط به هویت زن» در قالب نشست، کارگاه و جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان