//
کدخبر: ۳۶۵۱۷۴ //
شلوار واید | شلوار واید چیست ؟

شلوار واید داری؟ میخوای آن را با لباس هات ست کنی؟ بیا اینجا تا بهت کلی پیشنهاد بدم

در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم که شلوار واید چیست؟ و چگونه باید آن را با سایر اقلام ست کرد؟ پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

شلوار واید داری؟ میخوای آن را با لباس هات ست کنی؟ بیا اینجا تا بهت کلی پیشنهاد بدم
به گزارش فرتاک نیوز،

دنیای مد سرشار از طرح ها، ابتکارات و مدل های جذابی است که هیچ وقت قدیمی نمی شوند و همیشه طرفداران پر و پا قرص خودشان را دارند.

شلوار واید هم یکی از همین مدل های دوست داشتنی است که از دهه 1910 میلادی تا کنون جای خود را در دل هواداران فشن باز کرده است. در این مطلب، قصد داریم برایتان بگوییم که شلوار واید چیست؟ و چگونه باید آن را با سایر اقلام ست کرد؟ پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

شلوار واید چیست؟

شلوار واید که به آن پالازو (palazzo) هم می گویند، یکی از مدل های محبوبی است که در قسمت کمر و باسن کاملا فیت بدن است؛ اما از باسن به پایین به تدریج عرض آن بیش تر می شود؛ به طوری که دمپای آن کاملا واید یا گشاد است. این مدل شلوار پاها را کشیده تر نشان می دهد.

ac-image-UM1661241174Zc

تاریخچه شلوار واید چیست؟

در دهه های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ میلادی، با الهام از لباس های آسیایی (به ویژه پوشش مردمان کشور چین) شلوار واید به کمدهای ساکنان آمریکا و اروپا راه پیدا کرد. کافی است به تصاویر به جا مانده از ستارگان سینما و سلبریتی های آن دوران نگاهی بیاندازید تا شلوارهای گشاد ساتن یا ابریشمینی را ببینید که به زیبایی با مانتوهای بلند، تونیک های چشم نواز یا کت های مخملی ست شده اند. در اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی، محبوبیت این شلوارها به اندازه ای افزایش یافت که علاوه بر ستارگان نظر مردم عادی کوچه و خیابان را هم به خود جلب کرد.

ac-image-841661241223VK

در دهه ۱۹۳۰ میلادی، شلوار گشاد به بخش جدایی ناپذیری از استایل روزانه غربی ها تبدیل شد. در این دوران، پوشیدن لباس های منزل و پیژامه های واید هم در میان خانم ها گسترش پیدا کرد. با این حال، این پیژامه های خوش آب ورنگ و ابریشمی تنها برای خواب طراحی نشده بودند؛ بسیاری از افراد این لباس شیک و راحت را در اوقات فراغت، گشت وگذار در شهر یا در سفرهای دریایی بر تن می کردند.

ac-image-sQ1661241252as

در دهه ۱۹۷۰، بار دیگر توجه طراحان مد به این استایل جذاب جلب شد و ترکیبات متنوعی از شلوار واید دوباره به بازار آمد. در این دوره هم درست مانند دوران های پیشین، شلوار پالازو به شدت مورد استقبال سلبریتی ها و مردم عادی قرار گرفت.

در فاصله دهه های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی، این لباس باز هم در نمایش های مد پدیدار شد و نهایتا از کمد لباس افراد شیک پوش و مدرن سردرآورد. شلوارهای دمپا گشاد، چند سالی است که مجددا در دل مردم جا باز کرده اند و به یکی از اصلی ترین لباس های دوست داران مد و فشن تبدیل شده اند.

انواع مدل های شلوار واید چیست؟

۱. شلوار جین واید

شلوار جین واید را هم با بالاتنه رسمی و هم با بالاتنه کژوال می توانید ست کنید. برای داشتن ظاهری غیررسمی،کافی است شلوار جین گشادتان را همراه با یک تاپ کوتاه بپوشید؛ اگر می خواهید ظاهرتان رسمی تر باشد هم می توانید آن را با یک شومیز حریر یا ابریشمی زیبا ست کنید.

ac-image-Vi1661241297ef

۲. جامپسوت یا سرهمی واید

جامپسوت واید یا سرهمی گشاد در قسمت بالاتنه کاملا منسجم و فیت بدن است. اما از زیر باسن به پایین کم کم گشاد می شود تا به قسمت دمپا برسد. این لباس هم بسته به پارچه مورد استفاده و نحوه ست کردن با دیگر اقلام می تواند به صورت کژوال یا رسمی به کار رود.

ac-image-jh1661241373LI

۳. شلوار واید مجلسی

این نوع شلوار معمولا با استفاده از پارچه های منسجم و در عین حال، افت داری مانند کرپ یا لینن دوخته می شود. شلوار واید کرپ یا لینن علاوه بر دورهمی ها و میهمانی ها در دیدارهای کاری هم کاربرد دارد. بسته به نوع مراسم، می توانید آن را با کفش و بالاتنه مناسبی ست کنید و به صورت کاملا رسمی یا نیمه رسمی به کار برید.

ac-image-dg1661241397WR

۴. شلوار راحتی واید

شلوارهای راحتی واید معمولا با استفاده از پارچه های تریکو، پارچه های استرچ و دیگر الیافی دوخته می شوند که از تنفس پذیری بالایی برخوردارند. بنابراین، این لباس را می توانید به عنوان پیژامه در منزل بپوشید و استراحت کنید؛ یا آن را در هنگام انجام تمرینات و فعالیت های ورزشی به کار برید.

ac-image-so1661241417AH

انواع الگوهای شلوار واید چیست؟

شلوار واید با استفاده از الگوهای متنوعی دوخته می شود که هر یک برای اندام خاصی مناسب هستند.

۱. شلوار واید فاق بلند و پیلی دار

شلوار واید فاق بلند و پیلی دار یکی از بهترین گزینه هایی است که به استتار برجستگی ها و چربی های ناحیه کمر، شکم و باسن کمک می کند.

ac-image-e81661241447I5

۲. شلوار واید فاق بلند بدون پیلی

این نوع شلوار پالازو معمولا در قسمت بالا کاملا تنگ و چسبان است و به وسیله دکمه و زیپ بسته می شود. این الگو بیش تر مناسب افرادی است که کمر و پاهای باریکی دارند.

ac-image-ud1661241469hA

۳. شلوار واید استاندارد

این الگو بیش تر مناسب افرادی است که ران های بزرگ تری دارند. همچنین، اندام های گلابی شکل هم در این لباس جلوه زیباتری پیدا می کنند.

ac-image-on1661241525MW

۴. شلوار واید کلاسیک

شلوار پالازوی کلاسیک برای بسیاری از اندام ها مناسب است. از این جمله، می توان به افرادی اشاره کرد که بالاتنه پهن و پایین تنه باریکی دارند.

۵. شلوار واید با الگوی خیلی گشاد

بعضی از شلوارهای پالازو به گونه ای برش می خورند که از زیر باسن تا دمپا کاملا گشاد بوده و از دور درست شبیه دامن به نظر می رسند. این لباس یکی از بهترین گزینه ها برای فصل تابستان است. بسته به نوع پارچه و نحوه ست کردن با سایر اقلام، می توانید این شلوار را در مراسم مختلف بر تن کنید.

مزایای پوشیدن شلوار واید چیست؟

شلوار واید در عین راحتی زیاد اندام و پاهای شما را کشیده تر نشان می دهد.

۱. شلوار واید پاهای شما را کشیده تر نشان می دهد

شلوارهای دمپا گشاد برای خانم های قد کوتاه گزینه بسیار خوبی به حساب می آیند. در واقع، نحوه قرارگیری این شلوار بر روی کمر و باسن و فاق بلند آن چنین مزیتی را ایجاد می کند. خصوصا هنگامی با پوشیدن شلوار واید کشیده تر به نظر می رسید که یک تاپ کوتاه یا تنگ و یک جفت کفش پاشنه بلند را با آن ست کنید. مراقب باشید شلوارتان را بیش از اندازه کوتاه نکنید. چرا که برای دستیابی به نتیجه دلخواه، لازم است شلوارتان به اندازه ای بلند باشد که تقریبا به زمین برسد و روی کفش تان را بپوشاند.

۲. شلوار واید برجستگی ها و چربی دور کمر را می پوشاند

با پوشیدن شلوار واید به خوبی می توانید اضافه وزن و چربی های ناحیه کمر و شکم را بپوشانید. برای راحتی بیش تر و دستیابی به نتایج بهتر توصیه می کنیم از شلوارهای گشادی استفاده کنید که با پارچه های سبک و تنفس پذیر دوخته شده اند. اگر در ناحیه شکم اضافه وزن دارید، با استفاده از یک جلیقه زیبا و بلند می توانید برجستگی های این منطقه از بدن را استتار کنید.

۳. شلوار واید بسیار راحت است

الگوی شلوار واید به گونه ای طراحی شده که راحتی و آرامش بسیار زیادی را برایتان ایجاد می کند. برای مثال، در روزهای سردتر سال به سادگی و بدون نگرانی از تنگ بودن دمپای شلوار می توانید چکمه یا بوت دلخواه تان را بپوشید و به راحتی از پا درآورید.

۴. شلوار واید بدن تان را خوش فرم تر نشان می دهد

به ویژه اگر بالاتنه صاف یا مستطیلی دارید با استفاده از این نوع شلوار می توانید بدن تان را خوش فرم تر از همیشه جلوه دهید. در عین حال، با توجه به الگوی خاص این لباس و ایجاد تمرکز کم تر بر روی باسن، شلوار واید برای اندام های گلابی شکل هم گزینه مناسبی به حساب می آید. به افرادی که اندام بیضی یا سیبی شکل دارند هم توصیه می کنیم شلوارهای پالازوی محبوب شان را با یک جلیقه بلند ست کنند.

۵. با پوشیدن شلوار واید ظاهری شیک و مد روز پیدا می کنید

شلوار واید مدت هاست که در فهرست لباس های مد روز قرار دارد. بسیاری از شیک پوش ترین سلبریتی ها در مراسم و مناسبت های گوناگون یا حتی در کوچه و خیابان این لباس محبوب را به تن می کنند. بنابراین، اگر شما هم می خواهید ظاهری پرجلوه تر و مدرن تر داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حداقل یکی از این شلوارها را امتحان کنید.

۶. شلوار واید یکی از بهترین گزینه ها برای تابستان است

شلوار واید خصوصا اگر از جنس نخ باشد یکی از بهترین گزینه هایی است که در فصل تابستان می توانید به تن کنید. کافی است این شلوار پر طرفدار را با یک تاپ کوتاه ست کنید و از راحتی، زیبایی و جریان یافتن هوا در آن لذت ببرید.

روش های مختلف ست کردن شلوار واید چیست؟

1. با کراپ تاپ ست کنید

ترکیب شلوار واید با کراپ تاپ (تاپ کوتاه) یکی از گزینه های بسیار زیبا و شکیلی است که اندام شما را کشیده تر و باریک تر نشان می دهد. این ترکیب، به ویژه مناسب افرادی است که کمر باریک و باسن درشتی دارند.

۲. با تاپ بلند و چسبان بپوشید

اگر در قسمت کمر و پهلوها اضافه وزن دارید، کافی است یک شلوار واید فاق بلند را با یک تاپ زیبا، بلند و چسبان ست کنید. به این ترتیب، زیباتر و خوش فرم تر از همیشه به نظر می رسید.

۳. با انواع شومیز ست کنید

بسته به جنس شلوار و نوع مراسم، می توانید آن را با یک شومیز زیبا ست کنید. برای مثال، پوشیدن شومیزهای حریر، ساتن یا ابریشمی با شلوار پالازو ترکیبی رسمی و خوشایند را ایجاد می کند.

۴. با جلیقه های بلند ست کنید

یک جلیقه زیبا و بلند را با شلوار واید محبوب تان ست کنید. به این ترتیب، می توانید برجستگی های ناخوشایند دور کمر، پهلوها و شکم تان را بپوشانید.

۵. با تی شرت بپوشید

به ویژه شلوار جین واید با تی شرت ترکیبی بسیار زیبا و راحت ایجاد می کند. پیشنهاد می کنیم، تی شرت تان را حتما داخل شلوار قرار دهید و از ظاهر کژوال و چشم نوازتان لذت ببرید.

۶. با کفش پاشنه بلند ست کنید

کفش های پاشنه بلند اعم از صندل، کفش رسمی، بوت یا چکمه با شلوارهای واید ترکیب چشمگیری را ایجاد می کنند و اندام تان را کشیده تر از همیشه نشان می دهند.

۷. با کت اسپرت ست کنید

شلوار پالازو در ترکیب با یک کت اسپورت جلوه زیبایی پیدا می کند. این استایل، خصوصا در ایران کاربرد بسیار زیادی دارد و می توان آن را جایگزین مانتو و شلوار کرد.

۸. با اسنیکرز بپوشید

پوشیدن اسنیکرز و شلوار واید همراه با هم به ظاهر شما جلوه ای اسپورت می بخشد و راحتی تان را تضمین می کند. کافی است پیراهن مردانه و شلوار پالازوی محبوب تان را به همراه یک جفت اسنیکرز راحت و زیبا بپوشید تا باقی روز را در آرامش کامل به انجام کارهایتان بپردازید.

۹. با مانتوی بلند ست کنید

شلوار واید با مانتوی بلند جلوباز ترکیب چشم نوزای را ایجاد می کند. این استایل هم در مواقع رسمی و هم در موقعیت های کژوال کاربرد دارد. کافی است به هماهنگی جنس مانتو با شلوار دقت کرده و برای استایل های گوناگون تان کفش های مناسبی انتخاب کنید. برای مثال، یک شلوار واید از جنس کرپ با مانتوی مجلسی و یک جفت کفش پاشنه بلند ترکیب بسیار مناسبی را ایجاد می کند. از سوی دیگر، مانتویی از جنس وال یا لینن را می توانید با شلوار پالازوی لینن و یک جفت صندل تابستانی پاشنه بلند یا تخت ست کنید.

طول مناسب برای شلوار واید چیست؟

شلوار واید معمولا روی پاهای شما را به صورتی می پوشاند که تنها بخش هایی از پنجه و پاشنه کفش معلوم می شود. به همین دلیل، طول این نوع شلوار تا اندازه زیادی به نوع کفش مورد نظر شما بستگی دارد. پس، لازم است ابتدا تصمیم بگیرید که شلوار دمپا گشادتان را با کفش تخت خواهید پوشید یا پاشنه بند؟ البته، بعضی از مدل های شلوار واید هم کوتاه است و تا بالای قوزک پا می رسد.

آیا شلوار واید اندام فرد را چاق تر نشان می دهد؟

خیر. همان طور که قبلا هم گفتیم، پوشیدن شلوار واید فاق بلند می تواند اندام شما را کشیده تر و لاغرتر نشان بدهد. خصوصا فرم بوت کات (bootcut) از پرطرفدارترین انواع الگوهای این شلوار است که در سراسر جهان و در میان افراد گوناگون با بدن های متفاوت طرفداران زیادی دارد. بوت کات به شلوارهایی گفته می شود که در قسمت کمر و دور باسن به صورت فیت قرار می گیرند و به ویژه از زانو به پایین گشادتر می شوند.

آیا شلوار واید برای افراد قد کوتاه هم مناسب است؟

بله. شلوار واید اگر با کفش و بالاتنه مناسبی ست شود می تواند قد فرد را کشیده تر نشان بدهد.

کدام سلبریتی ها به پوشیدن شلوار واید علاقه دارند؟

«ویکتوریا بکهام» یکی از شیک پوش ترین سلبریتی هایی است که معمولا استایل مینیمال اش را با شلوارهای واید تکمیل می کند.

«جسیکا بِیل» و «جنیفر لوپز» هم از طرفداران پر و پا قرص شلوارهای واید به حساب می آیند.

سخن آخر

در این مطلب، برایتان گفتیم شلوار واید چیست؟ و چگونه می توان آن را با سایر لباس ها ست کرد؟ همچنین، تلاش کردیم برخی از نکات مفید را در این رابطه با شما به اشتراک بگذاریم. نظر شما چیست؟ آیا شما هم به پوشیدن شلوار پالازو علاقه دارید؟ معمولا چه جنس پارچه ای را ترجیح می دهید؟ خوشحال می شویم دیدگاه هایتان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان