//
کدخبر: ۴۵۸۴۱۰ //
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

میانگین نیاز روزانه استان به خون و فرآورده‌های خونی ۴۰۰ واحد است/هر واحد خون به سه نفر زندگی می‌بخشد

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: میانگین نیاز روزانه استان بستگی به نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد اما به صورت میانگین روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی به این مراکز تحویل داده می‌شود.

میانگین نیاز روزانه استان به خون و فرآورده‌های خونی ۴۰۰ واحد است/هر واحد خون به سه نفر زندگی می‌بخشد

مدیرکل انتقال خون استان در گفت‌وگو با فرتاک‌نیوز اظهار کرد: نیاز روزانه استان به خون و فرآورده‌های خونی متغیر است و بستگی به تعداد سوانح و اتفاقات و به تبع نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد اما براساس برآورد انجام شده می‌توان گفت به صورت میانگین روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده خونی به بیمارستان‌های استان تحویل داده می‌شود.

"مریم میرزاده" همچنین میانگین روزانه اهدا خون در کرمانشاه را ۲۰۰ واحد عنوان کرد و افزود: هر واحد خون اهدا شده برای سه‌نفر قابل استفاده و تزریق است، البته مراجعات به سازمان انتقال خون نیز بیشتر از این تعداد است اما برخی از آنها به دلایل مختلف برگشت می‌خورد.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان، تیم‌های سیار انتقال خون به صورت هفتگی و ماهانه در سایر شهرستان‌های استان نیز مستقر می‌شوند و با همکاری سایر نهادها عملیات خونگیری از اهدا کنندگان را انجام می‌دهند.

میرزاده گفت: تیم سیار انتقال خون استان بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه در شهرستان اسلام‌آباد‌غرب و روزهای چهارشنبه در شهرستان کنگاور مستقر می‌شود و استقرار آنها در شهرستا‌ن‌های دیگر استان نیز بصورت هفتگی و ماهانه متغیر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین میزان خونگیری در شهرستان‌های استان مربوط به  اسلام‌آباد‌غرب است.

مدیرکل انتقال خون اشاره‌ای هم به نیاز استان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی داشت و گفت:‌درحال‌حاضر به اهدا خون همه گرو‌ه‌های خونی نیازمندیم اما با توجه به اینکه اغلب جمعیت استان دارای گروه خونی مثبت هستند نیاز ما به گروه‌های خونی مثبت در سوانح و اتفاقات به تبع بیشتر است، اما نمی‌توان گفت با توجه به جمعیت استان نیازی به گروهای خونی منفی نداریم چون تعداد افراد با گروه خونی منفی نیز در استان کم نیستند و گروه خونی O- به عنوان گروه خونی، دهنده عمومی نیز پرکاربرد است.

میرزاده در پایان بیشترین میزان مصرف خون در استان را مربوط به گروه‌های خونی A+ و o+ عنوان کرد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان