//
کدخبر: ۱۳۵۰۸ //

موافقت پارلمان کویت با لغو اعدام و حبس ابد مجرمان نابالغ

پارلمان کویت در جلسه امروز خود با لغو مجازات اعدام و حبس ابد برای مجرمان زیر ۱۸ سال موافقت کرد.

موافقت پارلمان کویت با لغو اعدام و حبس ابد مجرمان نابالغ

به گزارش فرتاک نیوز، پارلمان کویت امروز چهارشنبه در جلسه عادی خود پس از رأی‌گیری در دور اول و دوم تصمیم گرفت که پیش‌نویس قانونی را برای تعدیل قانون مجرمان نابالغ را به دولت ارائه کند.

خبرگزاری کویت (کونا) گزارش داد که از میان 54 عضو حاضر در جلسه، 53 نماینده پارلمان به این پیش‌نویس رأی مثبت و یک نماینده رأی مخالف داد.

بند نخست ماده اول این پیش‌نویس تأکید دارد که «فرد نابالغ به فردی اطلاق می‌شود که سنی کمتر از 18 سال دارد» و در بند دوم آن آمده است: هر فردی که 17 سال تمام داشته اما هنوز 18 سال آن کامل نشده است در صورت ارتکاب جرم قانون درباره او اجرا خواهد شد.

ماده 15 اصلاحیه قانون نیز تأکید دارد: اگر مجرم نابالغ که 15 سال آن کامل شده و زیر 18 سال سن دارد در صوتی که مجازات وی اعدام و حبس ابد باشد به حبس به مدت حداکثر 15 سال محکوم می‌شود اما اگر مجازات وی حبس موقت باشد در آن صورت به حبس معادل نصف مدت حبسی که در قانون در نظر گرفته شده، محکوم می‌شود و مجازات پرداخت غرامت در هیچ صورتی برای آنها صادر نمی‌شود.

بند اول ماده 39 نیز تأکید می‌کند که در صورتیکه چند نفر در ارتکاب یک جرم مشارکت داشتند و یکی از این افراد زیر 18 سال باشد در آن صورت همه متهمان به دادگاه ارجاع داده شده و احکام این قانون درباره فرد نابالغ اجرا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان