//
کدخبر: ۴۵۶۲۵۵ //

گمرک بوشهر: دروازه تجارت به جنوب: صفر تا صد ترخیص کالا در این گمرک

ترخیص کالا از گمرک بوشهر و مراحل انجام آن مورد بررسی قرا گرفته است. همچنین لیست ترخیصکاران بوشهر نیز عنوان شده است.

گمرک بوشهر: دروازه تجارت به جنوب: صفر تا صد ترخیص کالا در این گمرک
به گزارش فرتاک نیوز،

استان بوشهر با خلیج فارس دارای 707 کیلومتر مرز دریایی است. با همین جمله ابتدایی متوجه اهمیت این استان برای حمل و نقل و همچنین سایر فعالیت های تجاری شده اید. بوشهر یکی از بنادر مهم گمرکی ترخیص کالا است، به گونه ای که روزانه با دریافت بیش از 8 میلیون تن کالا، تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی تجارت در خاورمیانه شده است.

بندر بوشهر از جمله بنادر مهم و تجاری کشورمان است که بیشتر بازرگانان و تجار این گمرک را برای انجام خدمات بازرگانی (ترخیص واردات و صادرات) انتخاب می‌کنند. به دلیل موقعیت این گمرک و همچنین ترافیک بالای ترخیص کالا از گمرک بوشهر، بازرگانان تمایل زیادی برای انجام امور گمرکی کالای خود، از این گمرک را دارند.

کالاهایی که از طریق گمرک بوشهر ترخیص می‌شوند کدام اند؟

کالاهای ترخیص شده از گمرک بوشهر عبارت‌اند از قطعات خودرو، قطعات موتور سیکلت، تسمه، بلبرینگ، شیرآلات صنعتی، قطعات لوازم خانگی و پارچه. البته توجه داشته باشید که ذکر این موارد دلیل بر این نمی‌شود که کالاهای دیگر را نمی‌توان از طریق این گمرک ترخیص کرد. بلکه کالاهای ذکر شده به دلیل سابقه و حجم بالای ترخیص، روند پر سرعت تری نسبت به سایر کالاها دارند.

کدام کشور ها بیشترین مبادلات تجاری را با گمرک بوشهر دارند؟

در گذشته مبادلات تجاری از طریق گمرک بوشهر تنها با 3 الی 4 کشور انجام می‌شد؛ اما با رشد روز افزون و گسترش فعالیت های تجاری این گمرک، مبادلات تجاری این کشور با بیش از 70 کشور دیگر افزایش یافت که این اعداد و ارقام نشان دهنده اعتبار بالای این گمرک است.

images_1714212920_662cd0383353c.jpg

کشورهایی چون چین، روسیه، امارات، عراق و عربستان در راس این تبادلات تجاری قرار گرفته اند.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص از گمرک بوشهر

به منظور خروج کالا از گمرک بوشهر، به مدارک مختلفی نیاز است. اظهار نامه، کارت بازرگانی، قبض انبار، مجوزات مورد نیاز کالا مثل مجوز بهداشت قرنطینه نباتی، فاکتور خرید یا فروش کالا، پکینگ لیست، بیمه نامه و ... از جمله این مدارک هستند.

هزینه ترخیص کالا از گمرک بوشهر

بازرگانان به منظور ترخیص کالا از گمرک بوشهر مستلزم به پرداخت هزینه هایی هستند. هزینه های ترخیص شامل مجموعه ای از هزینه‌های انبارداری، مالیات، حقوق گمرکی و ... است. البته برخی از کالاها نیازمند طی کردن مراحل دیگری هستند. برای مثال تعرفه‌های آزمایشگاه، تعیین قیمت و ماهیت کالا، که این موارد نیز نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد. بنابراین هزینه ترخیص کالا به نوع کالا بستگی دارد. ممکن است حجم یکسانی از کالا x و y با شرایط یکسان وارد گمرک شوند اما هزینه ترخیص کالای x با کالای y متفاوت باشد. چرا که کالای x نیازمند اخذ مجوزات بیشتری است که در نهایت منجر به افزایش هزینه های ترخیص این کالا خواهد شد.

مزایای گمرک بوشهر برای ترخیص کالا

گمرک بوشهر به عنوان یکی از اصلی ترین گمرکات کشور، برای ترخیص کالا و سایر تشریفات گمرکی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • این گمرک دارای سالن های بزرگ برای نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی است

  • موقعیت جغرافیایی بسیاری خوبی دارد

  • ترخیص کالا در این گمرک با سرعت بالایی انجام میشود

  • هزینه های انبارداری در گمرک بوشهر مناسب است

  • امکان تخلیه بار به صورت 24 ساعته در این گمرک وجود دارد

  • هزینه دپو در این گمرک بسیار مناسب است

لیست ترخیصکاران گمرک بوشهر

تعداد ترخیص کاران فعال در گمرک بوشهر بسیار زیاد است اما نمیتوان گفت که تمامی این ترخیص کاران کار خود را به درستی انجام می‌دهند یا خیر. آیا میتوان به آنها اعتماد کرد؟ آیا مراحل ترخیص کالا را طبق قوانین کشور و با موفقیت به انجام می‌رسانند؟ اگر قصد واردات یا صادرات کالایی را دارید و این سوالات شما را دچار شک و تردید کرد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که انجام این فرایندها را به مجموعه های معتبر در زمینه بازرگانی بسپارید. مجموعه ها و شرکت های معتبری که قابل اطمینان هستند و همچنین درصورت نیاز به پیگیری، میتوان از تیم پشتیبانی آن‌ها کمک گرفت. چراکه طبق گزارشات دریافت شده، متاسفانه برخی از ترخیص کاران در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و حتی امکان پیگیری وضعیت کالا توسط آنها نیز وجود ندارد. به همین دلیل تاکید ما بر این است که کالای خود را به ترخیص کار گمرک معتبری بسپارید که سابقه، تجربه و عملکرد بهتری داشته باشد.

نکات مهم ترخیص کالا از بوشهر

رعایت نکات زیر برای ترخیص کالا از گمرک بوشهر ضروری است:

  1. مدارک و اسناد را بدون هیچ گونه کم و کاستی آماده کنید.

  2. قبل از هر گونه اقدامی، نسبت به اخذ مجوزات لازم اقدام کنید.

  3. قبل خروج از گمرک هزینه های گمرکی را پرداخت کنید

  4. اگر کالای شما توسط ترخیص کار از گمرک ترخیص خواهد شد، حتما با ترخیصکار، قراردادی را منعقد کنید تا تعهدات طرفین در آن تعیین شود.

جمع بندی

در این مقاله گمرک بوشهر را مورد بررسی قرار داده و مواردی چون مراحل ترخیص از گمرک بوشهر و هزینه ترخیص از این گمرک را بررسی کردیم. دانستیم که برای ترخیص کالا از گمرک بوشهر نیاز است تا با ترخیصکار حرفه ای همکاری کنیم چرا که انجام مراحل ترخیص، نیازمند آگاهی از قوانین گمرکی است که به طور مداوم در حال تغییر هستند. علاوه بر این ترخیص از گمرک بوشهر نیازمند دانش فنی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. و در پایان امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۲۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان