//
کدخبر: ۳۹۲۴۲۵ //

چند نکته مفید برای زندگی پس از جدایی/ بعد از کات کردن چه کارهایی باید انجام داد؟

آیا نمی‌دانید چگونه باید با زندگی بعد از جدایی کنار آمد؟ یا چه کارهایی بعد از کات کردن و پایان رابطه باید انجام دهید؟

چند نکته مفید برای زندگی پس از جدایی/ بعد از کات کردن چه کارهایی باید انجام داد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 کنار آمدن با غم جدایی هیچ‌گاه آسان نیست، به‌خصوص درصورتی‌که یک رابطه مهم یا ازدواج به پایان برسد. یاد گرفتن اینکه چگونه باید با مسئله جدایی از فردی که همیشه دوستش داشتید، کنار آمد و به زندگی ادامه داد، چالش‌برانگیزترین بخش ماجراست.

پذیرش این واقعیت که رابطه به آخر رسیده، دشوار است. التیام قلب شکسته ازآنچه تصور می‌کنیم، دشوارتر است. هیچ‌کس واقعاً دوست ندارد غم جدایی را تجربه کند، خواه این جدایی مصالحه آمیز و با موافقت طرفین باشد یا با جنگ‌ودعوا به پایان برسد.

تعداد کمی از افراد اکنون یاد گرفته‌اند که چگونه باید با مسئله جدایی کنار آمد و به زندگی بعد از اتمام رابطه ادامه دهند. من نیز چیزهای زیادی از تجربیاتشان یاد گرفته‌ام و فکر کردم که این نکات را با شما نیز به اشتراک بگذارم.

رفتار درست بعد از کات

تجربه جدایی دردناک است زیرا به معنی از دست رفتن رؤیاها، رابطه و تعهداتی است که دو فرد نسبت به یکدیگر داشته‌اند. ما هنگام پایان رابطه ، غم، اضطراب و ناامیدی بسیار زیادی را تجربه می کنیم.

چه شما خواهان پایان رابطه بوده‌اید یا طرف مقابل تمایل به قطع رابطه عاشقانه داشته، بدون توجه به دلیل جدایی و طلاق، پایان یک رابطه بلندمدت و متعهدانه می‌تواند تمام احساسات شما را تحت تأثیر قرار دهد و زندگی شما را کاملاً دگرگون کند.

“هر رابطه‌ای روزی به پایان می‌رسد، خواه با طلاق و جدایی، خواه با مرگ یکی از دو نفر. روابط گذرا هستند. متولد می‌شوند، زندگی می‌کنند و می‌میرند. مانند تجربه‌های زندگی. آن تنها یک بخش از زندگی است.”   تام استین

متأسفانه، این واقعیت ناخوشایند زندگی است که هر یک از ما باید روزی آن را تجربه کنیم. اما کارهایی وجود دارند که شما می‌توانید بعد از جدایی انجام دهید و یاد بگیرید چگونه می‌توان به زندگی ادامه داد و جدایی را فراموش کرد. در میان اضطراب و ناراحتی ناشی از جدایی یا طلاق، شما فرصت این را دارید تا چیزهای زیادی را از تجربیات پیشین خود یاد بگیرید و به فرد عاقل‌تر و قوی‌تری تبدیل شوید.

ادامه زندگی بعد از کات کردن

شما باید یاد بگیرید که با پایان یک رابطه، چگونه به زندگی ادامه دهید و با مسئله‌ی جدایی کنار بیایید. به یاد داشته باشید که احساس کمبود کردن پس از جدایی امری طبیعی است. شما بدون فردی که واقعاً برایتان مهم بوده است، به زندگی ادامه می‌دهید.

“وقتی یکی از درهای خوشبختی بسته می‌شود، در دیگری بازمی‌گردد؛ اما ما اغلب آن‌قدر به در بسته نگاه می‌کنیم که دری که برایمان بازشده را نمی‌بینیم”. هلن کلر

کارهایی که بعد از کات کردن و اتمام رابطه نباید انجام داد

جدا از درگیر شدن در حلقه غم و اندوه جدایی ، بدترین چیزی که می‌توانید انجام دهید، این است که وقت کافی صرف سوگواری قطع رابطه خود نکنید. بسیاری از مردم به شما توصیه می‌کنند که «دوباره به زندگی بازگردید» اما این کار اغلب خلأ ایجاد می‌کند که به‌موجب آن، نمی‌توانید احساسات و عواطف مرتبط با جدایی و قطع رابطه را به‌طور کامل پردازش نمایید و این موضوع در آینده گریبان گیر شما خواهد شد.

همچنین، این موضوع ممکن است باعث شود تا شما به‌عنوان یک راه‌حل فوری وارد شروع رابطه جدیدی شوید و به این طریق، واکنش دوپامینی که موجب درد و رنج ناشی از جدایی و قطع رابطه می‌شود را تسکین دهید.

 به خود زمان دهید وقتی آماده بودید، به زندگی برگردید. ازنظر روانشناسی، روند بهبود و کسب آمادگی ذهنی برای شروع رابطه دوستی مجدد زمان‌بر است؛ به‌خصوص اگر رابطه شکست خورده بیش از چند سال بوده باشد.

چگونه بعد از اتمام رابطه فراموش کنیم

زمانی که تصمیم جدایی را گرفتید، دوباره در مورد این مسئله فکر کنید و تمام دلایل جدایی و قطع رابطه خود را در نظر بگیرید. برای خود و تصمیمتان دلیل بیاورید و در مورد دلایل پایان رابطه فکر کنید. این کار می‌تواند این مسئله را برای شما آسان‌تر و روشن‌تر سازد که اگر هر یک از طرفین در رابطه ناراحت باشند، دلیلی به ادامه زندگی با آن فرد وجود ندارد.

چگونه بعد کات فراموش کنیم

جدایی و قطع رابطه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روحیه و شرایط زندگی شما بگذارد، به‌خصوص اگر برای مدت زمان طولانی در کنار یکدیگر بوده‌اید یا این جدایی به‌صورت ناگهانی و غیرمنتظره رخ‌داده است. خواه جدایی به خاطر اختلاف نظر دختر و پسر یا اتفاقی ناخوشایند رخ دهد، باید بپذیرید که همه‌چیز تمام شده است! کلید فراموش کردن بعد از اتمام رابطه، گذر کردن از غم و اندوه و رسیدن به مرحله پذیرش است.

اگر بپذیرید که رابطه پایان یافته است و پس‌ازاین اتفاق، همه‌چیز تغییر خواهد کرد، می‌توانید بهتر در زندگی پیش بروید. بله اگر خودتان بخواهید، می‌توانید پس از یک جدایی بد دوباره عاشق شوید.

احساس پشیمانی بعد از کات

وقتی می‌خواهید با جدایی کنار بیایید، در مورد تصمیمی که گرفته‌اید، مجدداً فکر نکنید. برخی از مردم تحت تأثیر تمام اوقات خوشی که در کنار شریکشان داشته‌اند، قرار می‌گیرند که ممکن است این کار منجر شود تا فرد دلایل جدایی خود را فراموش کند.

گاهی اوقات شاید اتفاق بیافتد که شما فکر کنید لحظات بد زندگی‌تان آن‌قدر هم بد نبوده است یا اینکه می‌توانستید با آن‌ها زندگی کنید یا اگر احساس شریک خود را درک می‌کردید، شاید نیازی به جدایی نبود.

از ورود چنین افکاری به ذهنتان جلوگیری کرده و سعی کنید تا با کنار آمدن با مسئله‌ی جدایی و ادامه زندگی، موقعیت خود را بپذیرید. به‌جای اینکه تلاش کنید با امیدهای غلط یا نگرانی‌های بی‌فایده بر جدایی اجتناب‌ناپذیری خود سرپوش بگذارید، با واقعیت روبه‌رو شوید.

به فکر برگشت بعد از جدایی نباشید

برخی از زوج‌ها ترجیح می‌دهند تا پس از جدایی دوست بمانند اما لازم است تا برای کنار آمدن با مسئله‌ی جدایی، کاملاً از یکدیگر جدا شوید، به‌خصوص اگر هنوز دوست دارید مجرد بمانید. این ممکن است ناخوشایند و سخت‌گیرانه به نظر برسد اما به معنی هیچ‌گونه تماس تلفنی، هیچ‌گونه پیام، هیچ‌گونه  ایمیل، ندیدین یکدیگر، ملاقات نکردن اعضای خانواده طرف مقابل، هیچ‌گونه چت یا فیسبوک و در کل هیچ‌گونه ارتباطی است.

اگر می‌خواهید با جدایی کنار بیایید و در مورد ادامه زندگی بعد از جدایی فکر می‌کنید، لازم است تا از برگشتن به‌سوی فردی که تصمیم گرفته‌اید از او جدا شوید، اجتناب کنید- حتی اگر او شما را متقاعد به دیدنشان کنند. درصورتی‌که در لحظه‌ای گیرکرده‌اید که مدام تلاش می‌کنید گذشته‌ی خود را با ملاقات مجدد شریکتان بازسازی کنید، باید بی‌خیال شوید و از این افکار خلاصی یابید. بنابراین، لازم است تا تماس خود با شریک سابق خود تا جایی که لازم است، محدود کنید و تماس‌ها و ملاقات با او را در مکان‌های عمومی و به‌صورت کوتاه انجام دهید.

قوانین پس از بهم خوردن رابطه

دانستن اینکه چگونه باید با مسئله‌ی جدایی کنار آمد و به زندگی ادامه داد در صورتی دشوار نیست که شما آمادگی لازم برای رها شدن از احساسات سرکوب‌شده و خشم را به‌واسطه‌ی پذیرش واقعیت، داشته باشید. ممکن است نسبت به شریک خود احساس خشم، رنجش، نفرت و درد داشته باشید.

حتی ممکن است به این نتیجه برسید که جدایی اجتناب‌ناپذیر بوده است. ممکن است از دست خود یا نحوه برخوردتان با مسائل عصبانی باشید. اما اگر می‌خواهید با جدایی کنار بیایید و نمی‌دانید چگونه باید به زندگی بعد از جدایی ادامه داد، لازم است تا به‌سرعت با چنین احساسات سرکوب‌شده‌ای کنار آمده و از دستشان خلاص شوید.

اگر فکر می‌کنید اشتباهی مرتکب شده‌اید و آماده پذیرش آن هستید، پس باید آن‌ها را به‌عنوان درس‌هایی از زندگی بپذیرید و سعی کنید هیچ‌گاه این اشتباهات را در زندگی تکرار نکنید. سعی کنید خود را مشغول نگه‌دارید و کارهای مثبتی با احساسات، عواطف و انرژی خود انجام دهید، زیرا گریه کردن برای چیزی که دیگر تحت کنترل شما نیست، چیزی جز هدر دادن وقت نیست.

احساس بعد از کات کردن

سعی کنید احساسات و عواطف خود را درصورتی‌که می‌خواهید با جدایی کنار بیایید، یادداشت کنید. این روش به شما آموزش خواهد داد چگونه می‌توان از طریق خودشناسی، به زندگی ادامه داد. زمانی که با خود صادق و روراست هستید و احساسات درونی خود را می‌نویسید، الگوها برای شما واضح‌تر می‌شوند، اندوه و غم کمتر می‌گردد و ممکن است با نوشتن تجربیاتتان، درس‌های ارزشمندی از زندگی یاد بگیرید.

شما همچنین می‌توانید تذکراتی از تمام درس‌های مربوط به اینکه چرا همسرتان مناسب شما نبود را از طریق روراست و شفاف بودن، بررسی کنید. احساس خود در مورد اتفاقی که افتاده، احساسی که به شما دست داده و چیزی که از این تجربه یاد گرفتید را بنویسید و در مورد احساساتی که دیگر نمی‌خواهید داشته باشید، روراست و شفاف باشید. شما در صورتی می‌توانید با جدایی کنار بیایید که یاد بگیرید هیچ رابطه‌ای شکست محسوب نمی-شود. اگر شما بتوانید نکته‌ی ارزشمندی را از آن یاد بگیرید. این تجربه شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند.

با خانواده، دوستان خود در مورد غم جدایی خود صحبت کنید

فراز و نشیب بسیار در داشتن احساس خشم، رنجش، کشمکش، ناراحتی، ترس، سردرگمی و پریشانی یا دلتنگی بعد از جدایی طبیعی است. شما نباید چنین احساساتی را نادیده بگیرید یا سرکوب کنید، زیرا چنین احساساتی موجب طولانی‌تر شدن غم و اندوه می‌شوند.

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توان به زندگی بعد از جدایی کنار آمد، صحبت کردن با خانواده، دوستان و دیگر گروه‌های پشتیبان، بهترین روش برای رهایی از احساس غم بعد از جدایی است. دوستان جدیدی پیدا کنید، در صورت نیاز از مشاوره ازدواج کمک بگیرید و با افرادی که در مورد مسئله‌ی کنار آمدن با جدایی از شما حمایت می‌کنند، شما را تشویق می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند، وقت بگذرانید.

چنین خانواده یا دوستانی با عشق، توجه و دلسوزی از شما حمایت می‌کنند. آن‌ها شما را به‌عنوان یک فرد با ارزش می‌بینند و به این طریق، کنار آمدن با مسئله‌ی جدایی و ادامه زندگی برای شما آسان‌تر خواهد شد.

خاطرات دردناک جدایی یا شکست عشقی را حذف کنید

اگر واقعاً نمی‌دانید چگونه با غم جدایی کنار بیایید و به زندگی عادی ادامه دهید، لازم است خاطراتی که یادآور شریک سابق شماست را حذف کنید، مانند آهنگ، بو، صدا و یا مکان موردعلاقه. به‌منظور کنار آمدن با احساس غم جدایی، لازم است به زندگی کردن با خاطرات و احساسات دردناک پایان دهید و سعی کنید چیزهایی که موجب اندوه و غم می‌شوند را از خانه جمع کنید. در ابتدا، حتی اگر خاطرات خوب و خوشی دارید، آن‌ها را از خود دور کنید تا زمان و فضای کافی را برای خود ایجاد کنید، چنانچه این راهکار به شما کمک خواهد کرد تا با جدایی کنار بیایید.

شادی خود را بعد از اتمام رابطه پیدا کنید

کنار آمدن با جدایی هرگز آسان نیست، اما این اتفاق نشانه شروعی دوباره است. بنابراین، خانه‌ی خود را تمیز و مرتب کنید طوری که شما برای اتفاقات جدید زندگی آماده هستید. اگر نمی‌دانید چگونه باید به زندگی ادامه داد، لازم است با فراموش کردن تجربیات تلخ گذشته، شادی خود را پیدا کنید.

این شادی می‌تواند با بودن در کنار خانواده یا دوستان، خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی یا انجام کارهایی که همیشه آرزویش را داشتید، باشد. با لذت‌های شخصی خود مقابله نکنید و از مجرد بودن لذت ببرید! یاد بگیرید خود را دوست داشته باشید تا از این طریق به ثبات عاطفی و آرامش درونی دست‌یابید. به درس‌های ارزشمند زندگی توجه نمایید و زیبایی زمانی که با هم می‌گذرانید را درک کنید. بدانید که شما انسان بهتری هستید چراکه عشق را تجربه کرده‌اید و از آن درس گرفته‌اید.

به فعالیت خود در زندگی بعد از کات ادامه دهید

ورزش روش عالی برای فعال بودن و کنار آمدن با غم جدایی است، چراکه ورزش علائم افسردگی را کم، خلق‌وخوی انسان را بهتر و ذهن را از افکار دردناک دور می‌سازد. اگر نمی‌دانید چگونه به زندگی عادی خود ادامه دهید، عضویت در یک باشگاه ورزشی، دویدن یا پیاده‌روی با اعضای خانواده یا دوستان را امتحان کنید و سعی کنید با هر قدمی که برمی‌دارید، از دست ناراحتی یا خشم رها شوید.

به‌منظور کنار آمدن با غم جدایی، کارهایی همچون مشت زدن به بالش، فریاد بلند کشیدن و مدیتیشن را امتحان کنید، تمام این کارها به آزادسازی انرژی و فشار شما کمک می‌کنند. شما حتی می‌توانید کارهایی همچون نقاشی، آوازخوانی، رقصیدن یا آشپزی را برای کنار آمدن با غم جدایی امتحان کنید. هر چیزی که شما را شاد کند و باعث شود غم جدایی را فراموش کنید، مفید است.

روش های رهایی از غم جدایی را تمرین کنید

مهم‌ترین روش برای کنار آمدن با غم جدایی و ادامه زندگی، بی‌خیال بودن و رها کردن موضوع است تا فرآیند التیام به‌سرعت شروع شود. لازم است متوجه شوید که داشتن عواطف منفی، اندوه، نفرت، پشیمانی و احساسات منفی در مورد یکدیگر هیچ سودی ندارد. ادامه دادن به زندگی و کنار آمدن با جدایی سخت و دشوار نیست؛ اگر یاد بگیرید فردی که موجب ناراحتی شما شده را ببخشید. وقتی فردی را ببخشید، درد و رنجی که آن فرد برای شما ایجاد کرده را فراموش خواهید کرد.

“برخی از ما گمان می‌کنیم تحمل و صبر کردن، ما را قوی‌تر می‌سازد؛ اما گاهی اوقات بی‌خیال بودن و رها کردن موضوع، ما را قوی‌تر می‌کند”. هرمان هسه

برای ریسک کردن شجاع باشید و به خود یادآوری کنید، اگرچه عشق این بار برای شما مؤثر واقع نشد اما همیشه فرصت دیگری نیز وجود دارد.

مدیریت زندگی بعد از طلاق یا کنار آمدن با جدایی آسان نیست، چنانچه کنار آمدن با جدایی زمان‌بر است و ممکن است روزهایی واقعاً تاریک و سختی پس از پایان رابطه دوستی وجود داشته باشند. اما افرادی وجود دارند که واقعاً به شما اهمیت می‌دهند، پس با آن‌ها در ارتباط باشید.

بنابراین، یاد بگیرید گذشته را رها کنید زیرا گذشته‌ها گذشته. در زندگی قدم بردارید، از نو شروع کنید و مطمئن باشید که روزهای بهتری در پیش است.

“زندگی آن‌گونه که انتظار می‌رود، نیست. زندگی به همین شکلی است که هست. روشی که شما با آن برخورد می‌کنید، تفاوت ایجاد می‌کند”. ویرجینیا ساتیر

آیا شما یا افرادی که می‌شناسید، جدایی را تجربه کرده‌اید؟ آیا شما یا آن‌ها میدانید که چگونه باید به زندگی ادامه داد و با جدایی کنار آمد؟ اگر شما یا فردی که می‌شناسید، جدایی را تجربه کرده است، تجربیات خود یا آن‌ها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۲۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان