//
کدخبر: ۳۹۰۹۳۴ //

۶ مدل و سبک متنوع از میز کنسول و روش‌های مختلف چیدمان آن در داخل منزل

اکثر خانه‌ها از میز کنسول به عنوان یکی از لوازم اصلی خانگی استفاده می‌کنند و برخلاف باور عمومی، میز کنسول در واقع پرکاربردترین قطعه از مبلمان منزل است.

6 مدل و سبک متنوع از میز کنسول و روش‌های مختلف چیدمان آن در داخل منزل
به گزارش فرتاک نیوز،

میزهای کنسول ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند، یعنی ارتفاعی بین میز جلو مبلی و پیشخوان آشپزخانه. این ارتفاع مناسب‌ترین شرایط برای برداشتن و گذاشتن وسایل را بدون خم شدن ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:مدل‌های مانتویی که برای عید ۱۴۰۲ مد شده اند + تصاویر زیبا

محل مناسب برای قرار دادن میز کنسول

میز کنسول را کجا بگذاریم؟

میز کنسول را می‌توانید در مکان‌های مختلفی در خانه قرار دهید. در واقع هر جایی که به یک میز برای قرار دادن وسایل ریز و درشت، چراغ خواب، گلدان یا آینه نیاز دارید محل مناسبی برای قرار دادن کنسول است. در ادامه با بهترین مکان‌هایی که می‌توانید کنسول را در آن قرار دهید آشنا می‌شوید.

ورودی خانه

میز کنسول ساده‌ترین و کاربردی‌ترین مبلمانی است که می‌توانید در بخش ورودی خانه قرار دهید تا محلی مناسب برای قرار دادن وسایل در زمان ورود به خانه باشد. همچنین می‌توانید وسایلی که قرار است با خود به همراه ببرید را از شب قبل روی آن بچینید تا در هنگام خروج از خانه، چیزی را فراموش نکنید.

راهرو

راهروهای طولانی یا عریض یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توانید کنسول را در آن گذاشته و با قرار دادن یک چراغ رومیزی فضای راهرو را روشن‌تر کرده و به جذابیت آن اضافه کنید.

پشت مبل

اغلب مردم ترجیح می‌دهند فضای خالی پشت مبلمان را با یک میز کنسول پر کرده و روی آن قاب عکس‌های خانوادگی، کتاب، چراغ رومیزی، گلدان یا وسایل تزئینی مختلف بگذارند. این کار یک روش هوشمندانه برای تزئین اتاق نشیمن و اضافه کردن محلی برای ذخیره‌ی وسایل مختلف، بدون شلوغ شدن فضا، است.

در کنار میز غذاخوری

به جای استفاده از یک بوفه‌ی بزرگ می‌توانید از یک میز کنسول در کنار میز غذاخوری استفاده کنید. تمام ظرف‌ها و وسایل لازم برای صرف غذا را در کنسول چیده و روی آن را با یک چراغ گلدان و تابلوی نقاشی پر کنید تا فضایی شیک برای صرف غذا بسازید.

سبک‌ها مختلف میز کنسول

سبک‌های مختلف میز کنسول

میز کنسول هم مثل هر بخش دیگری از مبلمان داخلی، طرح‌ها و سبک‌های مختلفی دارد که از تنوع بالایی هم برخوردار است. بعضی از آن‌ها کشوهایی دارند که در بالاترین قسمت میز قرار گرفته و بعضی دیگر فقط طبقه‌های کوتاه و بلند دارند. هر سبک نام و خصوصیات خاص خود را دارد که قرار است آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

۱. میز کنسول به سبک روستایی یا مزرعه

این مدل کنسول به سبک دکوراسیون خانه‌های روستایی یا خانه‌هایی که در مزرعه‌ها قرار دارند ساخته می‌شود. جنس آن چوب است و ممکن است کمی آسیب‌پذیر باشد پس باید با دقت از آن مراقبت کنید.

۲. میز کنسول به سبک صنعتی

این مدل کنسول از فلز یا ترکیب فلز و چوب ساخته می‌شود و پیچ و مهره‌های زیادی دارد. استفاده از این سبک کنسول به شما احساس حضور در فضای صنعتی یا کارخانه‌جات را می‌دهد.

۳. میز کنسل به سبک خنثی

به میزهای کنسول ساده‌ای که به رنگ‌های سفید یا بژ تولید می‌شوند، میز کنسول خنثی می‌گویند. این کنسول‌ها، که معمولا از جنس MDF ساخته می‌شوند، به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند.

۴. میز کنسول به سبک انگلیسی

این مدل کنسول‌ها به سبک میزهای کنسول خانه‌های روستایی قدیمی انگلیسی ساخته می‌شود و برای افرادی مناسب است که به دکوراسیون با چوب تیره یا دکوراسیون کلاسیک علاقه دارند.

۵. میز کنسول‌ به سبک لاکچری

این مدل کنسول‌ها برای عاشقان وسایل فلزی براق طلایی و نقره‌ای رنگ ساخته شده است. یک کنسول پر زرق و برق که فضا را بسیار شیک و لاکچری می‌کند.

۶. میز‌ کنسول به سبک ساحلی

میز کنسول‌های ساخته شده از چوب که از ترکیب آبی و سفید برای رنگ کردن آن‌ها استفاده شده است. همچنین میزهایی که با چوب‌های به رنگ روشن ساخته شده و ظاهری سبک و رها دارند و کنسول‌های چوبی وینتیج هم در این دسته قرار می‌گیرند.

ایده‌هایی برای دکوراسیون روی کنسول

دکوراسیون میز کنسول

دکوراسیون روی میز کنسول‌ اصلا سخت نیست. شما می‌توانید چند وسیله‌ی ساده مثل کتاب، یک بشقاب دست ساز برای قرار دادن کلیدها، یک گلدان یا چند قاب عکس روی آن قرار دهید تا تزئین شود. در این بخش چند وسیله‌ی مناسب برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب میز کنسول را به شما معرفی می‌کنیم. با قرار دادن همه‌ی این وسایل روی میز، می‌توانید از زیبایی بی‌نظیر این دکوراسیون استفاده کنید.

چراغ رومیزی

یک جفت چراغ رومیزی مشابه در دو طرف میز کنسول قرار دهید تا تعادل ظاهری آن حفظ شده، فضا هم به خوبی روشن شود.

یک اثر هنری بزرگ

یک تابلوی نقاشی بزرگ که کمی از عرض کنسول‌ شما کوچک‌تر است به دیوار بالای کنسول نصب کنید.

یک سینی یا بشقاب

یک سینی یا بشقاب خاص، که با سبک کنسول شما هماهنگ است، را روی کنسول قرار دهید تا بتوانید کلیدها و کیف پول خود را بعد از ورود به خانه در آن قرار دهید.

به همین راحتی میز کنسول را تزئین کردید. اگر شما هم ایده‌ای برای تزئین میز کنسول دارید برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان