//
کدخبر: ۳۸۳۶۴۶ //
طرز تهیه پلو لوبیا چیتی | پلو لوبیا چیتی

پلو لوبیا چیتی خوشمزه و ساده به روش فوری رو این طوری درست کن!

پلو لوبیا چیتی یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با گوشت، مرغ و یا حتی به صورت گیاهی درست کنیم

پلو لوبیا چیتی خوشمزه و ساده به روش فوری رو این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو لوبیا چیتی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه پلو لوبیا چیتی

طرز تهیه پلو لوبیا چیتی

مرحله اول

برای تهیه پلوی لوبیا چیتی خوشمزه در ابتدای کار برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه کمی روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیرها را درون قابلمه رنده می کنیم.

مرحله سوم

سیر را ۳۰ ثاینه تفت می دهیم، سپس گوشت مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد کرده و به همراه مقداری پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا تکه های گوشت مرغ سرخ شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه گوشت مرغ تغییر رنگ داد، مواد داخل قابلمه را یک سمت جمع می کنیم و رب گوجه فرنگی را در قسمت خالی قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا لوبیا چیتی را اضافه کرده و همه مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. توجه داشته باشید که می توانیم از کنسرو آماده لوبیا چیتی استفاده کنیم، یا اینکه لوبیا چیتی را خودمان بپزیم و به دیگر مواد بیافزاییم.

مرحله ششم

در آخر زعفران دم کرده را به همراه شوید خشک اضافه کرده و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در همین حین یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب جوش آمد برنج را به همراه ۱ قاشق نمک به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود، سپس آنرا با آب سرد آبکش می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم و ته دیگ مورد نظرمان را کف قابلمه قرار می دهیم. در ادامه یک لایه برنج روی ته دیگ می ریزیم، سپس مقداری از مخلوط مرغ و لوبیا روی برنج می ریزیم.

مرحله نهم

مواد را به همین ترتیب درون قابلمه می ریزیم تا پر شود، سپس آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم. درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم درون آب بخار جمع شود، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم برنج دم بکشد.

مرحله دهم

حدود ۴۵ دقیقه بعد، پس از اینکه برنج دم کشید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت پلو را درون قابلمه ملخوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود، سپس درون دیس می کشیم و سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان