//
کدخبر: ۳۸۲۰۵۴ //
کیک کشمش و گردو

کیک فوق العاده خوشمزه کشمش و گردو / فوری با طعم عالی را این طوری درست کن!

کیک کشمش و گردو از انواع کیک‌های لذیذ و دلچسبی است که در کشور ایران به‌وفور پخته می‌شود. شما می‌توانید این کیک را برای میهمانان خود با کمترین هزینه مواد اولیه آماده کنید.

کیک فوق العاده خوشمزه کشمش و گردو / فوری با طعم عالی را این طوری درست کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

خوردن این کیک به دلیل وجود کشمش و گردو در آن سبب تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید گردو دارای خواص فراوانی است که هرکدام به‌سلامت بهتر و بیشتر بدن شما کمک می‌کند.

در تهیه کیک کشمش می‌توان علاوه بر گردو از مغزهای دیگر هم استفاده کرد، این موضوع گاهی به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه با دستور پخت این کیک ساده و خوشمزه بین‌المللی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمش و گردو خوشمزه

تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲ لیوان

روغن مایع ۱ لیوان سرخالی

شکر ۱ لیوان

ماست پرچرب ۱ لیوان

بیکینگ‌پودر ۱ قاشق غذاخوری

وانیل ۱ قاشق چایخوری

گردوی خرد شده نصف لیوان

کشمش شسته شده نصف لیوان

دستور پخت کیک کشمش و گردو معطر و مجلسی

برای پخت این کیک بهتر است ابتدا تمام مواد لازم را تهیه کنید و اجازه دهید تا آنها به دمای محیط برسند. این کار به‌منظور بافت بهتر کیک شما انجام می‌شود. در ادامه با مراحل پخت و آماده‌سازی کیک کشمشی با ما همراه شوید.

مرحله اول

در مرحله اول برای درست‌کردن یک کیک کشمش و گردو لذیذ و حرفه‌ای باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. در این مدت می‌توانید مایه کیک را آماده نمایید و قالب را آرد پاشی و چرب کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه هم بزنید. توصیه می‌شود این کار را با همزن برقی انجام دهید تا بافت کیک منسجم شود. به‌طورکلی در تهیه بیشتر کیک‌ها هم‌زدن دستی توصیه نمی‌شود. حدود ۵ دقیقه با دور تند همزن تخم‌مرغ و شکر را هم بزنید تا یک ترکیب فرم دار، حجیم و کرم رنگ به دست آورید.

 

مرحله سوم

پس از هم خوردن تخم‌مرغ، ماست و روغن را به کاسه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه خوب هم بزنید. هم زدن مواد کمک می‌کند تا کیک شما بافت یکدست و خوبی داشته باشد. در نهایت آرد الک شده را با بیکینگ‌پودر ترکیب کرده و به‌آرامی به مواد دیگر اضافه کنید. در تهیه کیک کشمش و گردو بهتر است آرد شما ۴ مرتبه الک شود.

مرحله چهارم

پس از هم زدن مایه کیک و آرد، آن را با گردو و کشمش مرطوب مخلوط کنید. می‌توانید برای عطروطعم بهتر گردو در کیک، آن را قبل از اضافه‌کردن بو دهید. اما دقت کنید که گردوها سریع می‌سوزند و تلخ می‌شوند؛ بنابراین این کار را با دقت انجام دهید تا یک کیک فوق‌العاده درست کنید.

بهتر است برای آنکه کشمش‌های شما در حین پخت نسوزند آنها را درون آرد غلط دهید و سپس به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله محتویات درون کاسه را داخل قالب از قبل چرب شده بریزید و آن را چند بار روی سطح محکم بکوبید  تا یکدست و یکنواخت شود. قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و به آن ۴۵ دقیقه زمان دهید تا خوب بپزد. کیک کشمش و گردوی شما پس از خارج شدن از فر باید خنک شود و سپس آماده سرو گردد. این کیک می‌تواند یک خوراکی و میان‌وعده مقوی و خوشمزه برای فرزندانتان باشد، پس همین حالا دست‌به‌کار شوید.

نکات مهم در تهیه کیک کشمش و گردو

حتماً کشمش‌ها و گردوها را در آرد بغلتانید تا در حین پخت نسوزند.

بهتر است گردوهای خود را قبل از اضافه کردن با حرارت بسیار ملایم تفت دهید.

هرگز مرحله الک کردن آرد را از قلم نیندازید تا یک کیک با بافت مطلوب تهیه کنید.

برای خرید کشمش مرغوب و گردو باکیفیت به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

کیک را بلافاصله پس از پخت از قالب درنیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

استفاده از انواع قالب مناسب فر نچسب می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند.

مراحل هم‌زدن کیک کشمش و گردو را به‌دقت انجام دهید تا بافت آن عالی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان