//
کدخبر: ۳۷۳۹۸۹ //
طرز تهیه اوتورتما سیب زمینی | اوتورتما سیب زمینی

اوتورتما سیب زمینی ترکیه ای رو این طوری درست کن / طعمی بی نظیر داره!

اوتورتما سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ترکی است که شباهت زیادی به لازانیا دارد.

اوتورتما سیب زمینی ترکیه ای رو این طوری درست کن / طعمی بی نظیر داره!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اوتورتما سیب زمینی در ادامه همراه ما باشید.

اوتورتما سیب زمینی

طرز تهیه اوتورتما سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه اوتورتما سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و روی کاغذ را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس ورقه های سیب زمینی را روی کاغذ روغنی می چینیم و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون آنها را چرب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری نمک به صورت پخش روی ورقه های سیب زمینی می پاشیم و سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شوند.

مرحله چهارم

در صورت نبود فر می توانید ورقه های سیب زمینی را درون تابه سرخ کنید. در ادامه پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس سیر را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و بوی خامی آن از بین برود. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کوجه فرنگی و فلفل سبز را به صورت ریز خرد کرده و به تابه می‌افزاییم، سپس نمک، فلفل قرمز، پاپریکا و فلفل سیاه را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه درب تابه را می بندیم تا گوجه فرنگی سرخ شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۶ دقیقه زمانی که آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شد تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه کف ظرف مورد نظرمان را با روغن زیتون باقی مانده چرب کرده و یک لایه سیب زمینی تنوری می چینیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه مواد گوشتی روی ورقه های سیب زمینی ریخته و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه روی لایه آخر را با پنیر چدار رنده شده می پوشانیم و قالب را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم اوتورتما به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا ذوب شود. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۳۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان